Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Två inlägg i ett

Av Natalja - 2 januari 2012 14:36

I morse:

När jag kom ut till hästarna så stod alla hästarna på logen. Latin var fortfarande lite stimmig och hade inte ro att äta. Han tog några tuggor och så gick han dörren. Gjorde så ett par gånger, sen gick han ut och bort i hagen.

De yngre pojkarna åt i godan ro. De hade ju huuuuur mycket hö som helst att välja på.


Jag tog med en höpåse och några äpplen och gick bort längst hagen.
Latin stod och spanade, när han såg mig så gnäggade han!!  

Jag petade in höet under staketet och la dit äpplena. Till min stora lycka började han äta och han fortsatte äta!!


 


 Glad som en lärka gick jag tillbaka till de andra.

Walle tittade ut och undrade vad Latin pysslade med.


 


Han hade mat i hela ansiktet. Typiskt småbarn när de lär sig äta själva, ha ha!!


   


Han är ju nästan FÖR söt!!

När tuggan var slut gick han in för att fylla på. Istället tittade Jojje fram och även han undrade vart Latin var.


 


Efter lunch:

När Theo fått sin slurk mjölk och jag ätit min lucnh, gick vi ut till hästarna igen.
Jag hade blandat en ny hink med betfor, lika blöt som igår.

Den plus de andra hinkarna med krafft fick hänga med till logen.

Jojje och Walle var redan på plats och Latin hörde mig så han kom klafsandes genom sörjan.

Nu var det en lugn och sansad brun häst som fick sin blåa hink med betfor. Han surplade i sig vatten och betfor och passade på att slabba ner hela sitt grimskaft. Under tiden de åt, mockade jag och la ut ny halm. När alla var färdigätna så tog jag bort hinkarna men lät de stå kvar. Måste ju lära sig att vara bundna utan mat också.

Började med att borsta igenom Latins lockiga päls med piggborsten, sen fick han en omgång med massageborsten.

Åh så fin han blev, nu börjar hans normala "look" komma tillbaka. Han är fortfarande uppdragen i buken men ser mycket bättre ut. Musklerna på rumpan var avslappnade och ögonen var lugna. Det enda som skvallrade om att det nyss varit nyår var att han hela tiden hade ett öra på spänn.


Walle fick också en ordentlig rykt och eftersom han stått inne så länge var hans ben för en gång skull torra. Jag borstade dom rena och lyfte alla fötterna. Ett framben ville inte vara uppe så länge men han lyssnade när jag sa till honom och lyfte benet lugnt men bestämt igen. Duktig liten häst!!


Jojje är så liten så han går snabbt att borsta.

Däremot får man nästan ryggskott när man lyfter han fossingar, ha ha


När alla hästarna var loss, fyllde jag på med lite "färskt" hösilage. Latin stod kvar och åt!!! Tjihooooo vilken lycka!

Jag gick ut för att fylla upp nya höpåsar, brukar göra det när det är dagsljus.

Då tittade Latin ut. Se, han ser ut som vanligt nu  


   


Sen gick han in igen och fortsatte att äta!!
Hoppas han äter upp sig lite kvickt nu så han slipper se ut som om han skulle gå av!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards