Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Fjärde dagen i rad!

Av Natalja - 6 februari 2012 13:21

Fredag, lördag, söndag och nu måndag har hästarna fått gå i sommarhagen.

Idag när jag släppte ut dom så sprang inte ens Walle  

Det roliga är att de verkligen vill tillbaka till logen när mörkret kommer.

De ställer sig vid grinden och väntar.

Måste säga att rutiner är nog det bästa man kan ha.

Jag gör likadant varje gång jag ska leda hästarna eller ge dom mat.

Det gör att alla är trygga och vet vad som ska hända.

När jag tar Latin och Walle ihop kan jag utan problem stanna på vägen. 

Jag går in i sommarhagen, vänder och stänger grinden innan jag släpper dom.

På så vis är det ingen av dom som rusar in i hagen och riskerar att slita sig innan jag fått av grimskaftet.

Likadant när de ska tillbaka ner till skogshagen. Jag tar Jojje först och de andra väntar så snällt på sin tur.


Förresten så märks det stor skillnad på de små pojkarna att de har hanterats varje dag nu. 

Allt fungerar så bra utan en massa bus och test. Men jag gissar att den snällheten inte håller i sig hur länge som helst. De är ju ändå två små hingstungar som kommer att få en massa vårkänslor när solen kommer.

Idag är det bara -5 grader så det kanske blir en ridtur ikväll  


Här kommer en liten bild på Sjusovar-Theo.

Visst är han sötaste pojken i byn!


     


Å så en liten prat-film. Jag har ingen aning om VAD han pratar om men kul verkar det vara   



 

 
 
Emelie Jansson

Emelie Jansson

7 februari 2012 08:15

Fin blogg! Kolla gärna in på min! Kommentera gärna på betten och filmerna :D

http://dressagesorjumping.blogg.se

 
Ingen bild

Natalja

12 februari 2012 20:46

Emelie: Tack! Jag ska kika in i din blogg : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards