Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Häst och vagn

Av Natalja - 9 februari 2012 15:00

För skojs skulle var jag inne på BLUP och kikade på olika hästar,

klickade på Latin och sen på hans mamma Lami.

Å se där hade någon lagt in en bild på henne.

Häftigt!! Det hade varit SÅ kul att veta mer om henne.

Vem är det på bilden osv....


Här är bilden:


 


Lite kul att jämföra med denna bild:


 


Gissar att den svartvita bilden är från -70 talet.

Den andra bilden är tagen sommaren 2000.

Det är jag som håller i tömmarna och det var den sommaren som jag körde in Latin.


Å tänk så bra det blev  


   


 



 


 


 


 


 



 


 


Latin, vilken fantastisk häst han är!!



 
 
Ingen bild

Ida

9 februari 2012 17:01

Ser jättehärligt ut! Har du någon gång varit rädd att det ska hända något oförutsett när du kört? T.ex panikslagen häst etc? Vad tycker du kännetecknar en lämplig körhäst?

 
Ingen bild

Anna Aurell Lindström

10 februari 2012 06:44

Ja, han är fantastisk och det var lilla mamma Lami med! Hon gick ju till och med fyrspann.

 
Torill

Torill

11 februari 2012 14:02

Åh, du måste ju bara köra in din nya förmåga också. Gör de innan inridning så är hälften av jobbet gjort. :) Suveränt att kunna variera arbetet så som man kan göra när man även kör sin häst, sen kan man ju tävla många flera saker också, körtävlingar som är så himla kul!! :-D Din Latin är supersnygg!!

http://stallveckholm.wordpress.com

 
Maria

Maria

11 februari 2012 23:44

Eddie fick gå in till Greven idag när han kom hem. Det gick superbra! Vi ska släppa in Royye inom kort - är lite feg och vågade inte släppa ihop alla tre på en gång, är rädd att Eddie skulle bli skraj om det kom två stora hästar som ville hälsa på honom samtidigt... Vet inte om det är rätt eller fel men så fick det iaf bli =)

http://zirrit.blogg.se

 
Ingen bild

Natalja

12 februari 2012 20:45

Ida: Med Latin har jag aldrig varit rädd, men jag tänker till en extra gång innan jag kör för att undvika såna situationer. En bra körhäst är en häst som lyssnar och litar på sin ryttare/kusk. Då gör det inget om de är heta eller har snabba reaktioner så länge de inte gör något dumt.

Anna: Ja just det! Vet du när? Kan det varit hos uppfödaren eller senare? Hur som helst var hon en superbra mamma!

Torill: Självklart ska han köras in! Ska bara göra honom "ledtam" först ; )
Visst är han tjusig gamle Latin. Han passar väldigt bra mellan skaklarna.

Maria: Va härligt att det gick bra med ihopsläppet. Det är alltid lite nervöst när man ska släppa ihop första gången. Tror du gör rätt med att vänta lite med Royye.
När Walle kom hem fick han först gå själv i hagen, sen släppte jag in Latin på eftermiddagen. När de var lugna så släppte jag in shettisen (det var dagen efter)

 
Nina

Nina

14 februari 2012 11:13

Oh så mysiga bilder!

Vill köra NU! :)

http://www.justonepicture.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards