Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Så gick det

Av Natalja - 3 april 2013 22:12

Nu ska vi se om jag hinner med en liten resumé från tävlingen.

Först och främst måste jag tunna ut Bellas gigantiska man till nästa tävling för hennes knoppar blev helt ENORMA!

Resan till grannkomunen gick bra och vi kom fram på utsatt tid.

När jag anmält mig så var det hög tid att börja rida fram.

Jag ville inte rida för länge men samtidigt måste hon vara ordentligt uppvärmd.

Började lugnt och avslappnat och lyckades hålla den linjen hela framridningen.


 


Vi plockade av lindorna och gick in i det andra ridhuset.

Jag hostade några gånger och kippade efter andan!

Sen var det vår tur.


Här kommer programmet med kommentarer och poäng


1 - inridning/halt/hälsning/arbetstrav = 6 faller något till vänster

2 - höger varv/vänd över ridbanan = 6

3 - 3 serpentiner = 7 väl ridna bågar

4 - mellantrav snett igenom = 6 blir något lång

5 - 3 serpentiner = 7 väl ridna bågar

6 - ökad skritt snett igenom = 6 blir ngt ostadig mot slutet

7 - vänster galopp = 3 fattar fel galopp

8 - Volt 15 meter = 4 travar halva volten

9 - arbetsgalopp = 6

10 - mellangalopp snett igenom = 6

11 - övergång = 5 slår sig fri

12 - höger arbetsgalopp = 7

13 - volt 15 meter = 7 välbalanserat

14 - arbetsgalopp = 7

15 - mellangalopp snett igenom = 6 rid mer framåt

16 - övergång = 5 slår sig fri

17 - vänd rätt upp = 6 drar iväg ngt i början

18 - halt = 6 vid sidan om medellinjen


gångarter = 6

framåtbjudning = 6

lösgjordhet = 6 ej helt jämn i sina sidor

ryttarens sits = 6

korrektheten = 7 TREVLIG HÄST


60 %


Jag är i alla fall supernöjd med resultatet.

Speciellt med tanke på att jag varit sjuk.

Vintern med all snö har gjort att hästen är sparsamt riden och framförallt för att förra årets tävling slutade på 52 %


Bella på span!


 


En välförtjänt klapp efter avslutad ritt


 


Nu jobbar vi vidare med galoppen och siktar på helgens CR kurs och nästa veckas Pay & Ride

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards