Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

Fullmåne!

Av Natalja - 14 oktober 2008 22:34

Vilken härlig kväll! Det var som någon hade tänt den stora taklampan : )

Pannlampan gjorde inte direkt någon nytta men den fick hänga med ut ändå. Vi red den långa vägen bort till ridbanan och Latin var på gott humör och pigg i benen. Plötsligt hoppade han RÄTT UPP följt av några luftskutt. Jag har aldrig varit så nära att ramla av honom som ikväll. Vet inte vad som for i honom men det var inte ett vanligt protest/komma undan hopp. Kanske var det en mångalen Älgloppa som bet honom i rumpan!


Han var på gränsen till för pigg när vi kom bort till banan. Satte upp ett litet skutthinder med en bom och två "sockerbitar". Började i trav och det funkade fint. Fortsätter sen i galopp och det blir genast lite mer livat. Det blev lite skutt, många byten och full fart när vi hoppade det lilla hindret på en volt. Höger varv gick mycket bättre, vänster inte fullt lika bra.

Travade en stund med många övergångar och han kändes bara bättre och bättre. Piggheten började bli hanterbar och jag kunde hålla ihop honom utan att han segade. När han kändes så bra som möjligt avslutade vi med några skutt till. Då var galoppen mycket bättre, han bar sig själv på ett helt annat sätt. Drog inte iväg, satte inte upp huvudet, bytte inte galopp och framför allt..... inga skutt, inte ens i vänstervarvet!

Toppen, å jag saktade av när det kändes som bäst. På hemvägen var han lika pigg igen men jag kunde hålla honom i en avslappnad trav hela vägen hem. Sista skritten var lite överilad så då blev det kortare tyglar än vanligt. Vill inte att han ska häva sig fram på frambenen.

Klockan hade redan hunnit bli 21:30 när jag var tillbaks i stallet, men jag hade gjort klart allt innan ridturen så det var bara att klä av honom och kvällsfodra.


I morgon ska jag försöka få tag i någon veterinär. Måste vaccinera snart, tänkte i början på nästa vecka... men det är nog inga problem, bara det inte blir på torsdag, för då ska jag på massage!! Tänkte att ska Latin ha massage så ska minsann även jag ha! Så de så!


 
 
Åsa

Åsa

16 oktober 2008 08:55

Självklart skall ni båda ha massage :-)
Det är härligt och så skönt.
Synd att inte hästarna kan ge oss massage...
funderar... lära Windy kanske...*asg*
Stor kram och va rädd om er nu i skogarna så ni inte blir tagna för en älg...;-))

http://wildawindy.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

16 oktober 2008 22:27

Tack! Windy blir nog en hårdhovad massör, hi hi

kram till er båda!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards