Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

Planering!

Av Natalja - 1 maj 2013 22:12

1 Maj och en låååång ledig dag!

Jag har hunnit tvätta en massa schabrak och lindor plus vinterstalljackan med tillhörande termobrallor.

Mockat ut all halm och fyllt på nytt.

Packat hö å måste bara säga att det är som natt och dag att kunna packa höet inne på logen istället för att asa och bära allt över gårdsplanen. Balen står dessutom svalt där inne och borde inte bli dåligare där än i vinter,

Hade den stått kvar ute i solgasset så hade den nog snart blivit oduglig.


Tiden räckte inte riktigt till i somras så jag hann inte mocka lika flitigt i beteshagen som första året.

Så i höstas gjorde vi ett expriment och krattade ut alla högarna.

Jag tog en promenad genom hagen idag och konstaterade att en del "bollar" har försvunnit men många, väldigt många ligger kvar och är ivägen.

Tog därför med krattan och samlade ihop de som vägrar försvinna av sig själv.

När jag ändå var där inne och sprang så stegade jag ut vart jag i framtiden skulle kunna ha en paddock.

Utan speciellt stor ansträngning kan jag ha en 20 x 30 meters bana, men ska man ändå lägga tid och pengar är det nog bättre att satsa på 20 x 40 meter.

Fortsatte sen att i huvudet planera stall, sadelkammare osv osv... Det bästa är att detta inte längre bara är en dröm, det är verklighet även om det kommer att ta ett tag innan allt är klart.

Första projektet är ju ett nytt släp   

Nästa CR kurs är om två veckor, det hade ju varit trevligt att kunna köra hästarna dit istället för att trycka in dem i bagaget.


      


Latin för nästan exakt fyra år sen  

 
 
Ingen bild

Sandra

2 maj 2013 12:07

Mamma körde ut i sommarhagen med fyrhjulingen med kättingar efter nu i våras, tror det funkar lika bra med trädgårdstraktor/gräsklippare. Då smulades alla bajsar sönder och nu häromdagen kunde jag inte ens skymta ett spår av bajs :) ett tips :) kram

Natalja

2 maj 2013 22:20

Tack snälla du! Det var ju ett kanonbra tips. Måste testas till helgen innan gräset växer för mycket : )
kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards