Direktlänk till inlägg 17 oktober 2008

Äntligen Fredag!

Av Natalja - 17 oktober 2008 22:22

Visst är det skönt när jobbveckan äntligen är slut!!

Jag körde förbi Granngården på vägen hem. Latin hade ätit upp all mat nu igen : ) Det blev 3 säckar havre kross, och den var verkligen krossad. Den var så dammig!! Får nog ringa bonden i Öljersjö igen, han har verkligen kanonfin havre. Men det kräver lite planering, måste ringa två dagar innan och det där är jag inte så bra på!


Tänkte rida bort till banan idag så jag skyndade på lite för att komma iväg innan det var kolsvart. Det var bara Latin och shettisen ute så insläppet gick fort. På med allt och så var vi på väg... men det hade hunnit bli mörkt.

Red på långa tyglar till en början i lätt sits, det får igång ryggen och han blir så mycket mer avslappnad. Det känns i vaderna men men, det är ju bara ett bevis på att jag faktiskt inte i så bra form som jag trodde ; )


Väl framme på banan tog jag fram två "sockerbitshinder" och satte upp dom som en stuts. Började trava över det ena i både trav och galopp.

Han hoppade fin fint men kändes stel i sidorna. Jobbade en stund i skritt med skolor. Det gjorde susen, han blev betydligt mjukare.

Sen tog vi båda skutten och växlade mellan höger och vänster varv.

Till sist ställde jag sockerbitarna på varandra, la dit en galoppbom sen var det bara att klättra upp och hoppa. No Problems!


Han var piggare än piggast på vägen hem. Trodde inte det gick men jag hade tydligen fel. Han tog visserligen ut steget, så han fick gärna vara framåt. Jag var helnöjd.... tills jag släppte tyglarna, han kastade sig då iväg för något. Gamle häst, hoppa i luften för ett prassel i buskarna, hi hi


Nä, nu måste jag sova..... Zzzzzzz.. för jag är trött nu! God Natt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards