Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Snöhäst

Av Natalja - 24 november 2008 22:11

Burr... va kallt det är!

Ishavsvinden har dragit in genom blekinge och har stannat i mina sturmpor.. ja, det känns så i alla fall : o


Av någon anledning så tar allt mycket längre tid när det är kallt, det är som om blodet fyser och man blir långsam, lite som en sengångare.


Alla hästar var inne när jag kom till stallet och Latin såg inte så farligt frusen ut idag. Han hade 3 täcken (fleece, termo och utetäcke) och det var nog tur det annars hade han skakat som ett asplöv igen.


Jag ville inte låta honom vila dagen efter tävling, för då blir han såååå stel.

Men samtidigt insåg jag snabbt att det var ingen mening att försöka få till någon vettig ridning heller. Det började snöa och marken var stenhård.

Jag klädde på oss så mycket det bara gick och sen skrittade vi ut i en halvtimma. Han traskade på och kändes pigg.

Red på hacket, tänkte munnen kunde vila efter tungans akrobatiska övningar på tävlingen.


När jag kommit halvvägs på rundan så tänkte jag att nu har jag inga ben längre... dom har ramlat av men det var bara kölden som gjorde att jag inte hade någon känsel kvar, då vände jag hemåt.

Även om det var kallt och det snöade så jag såg ju ingenting med min pannlampa, så var det ganska mysigt att skritta där i mörkret.

Det var nästan den där känslan man har när man rider ut på julafton, så lugnt och fridfullt : ) Vi var ganska vita när vi kom tillbaka.


Latin fick stå med ryggvärmaren när jag mockade och han såg nöjd ut med det... även om han helst hade stått i boxen och ätit istället.


Gick igenom protokollen från igår med tränaren och vi kom fram till att det var lika bra att glömma gårdagens tävling.


Hoppas det blir lite mildare i morgon så det går att rida å så ska ju Latin få nya dojjor också.

 
 
Ingen bild

Åsa

25 november 2008 20:00

Vilken härlig bild :-)))
Kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards