Direktlänk till inlägg 22 december 2008

Personlighetsförändring

Av Natalja - 22 december 2008 22:28

Ni som träffat Latin i verkliga livet, sett honom, ja till och med ridit honom.

Kan ni tänka er denna lugna, lite tunga häst rusa runt i skogen, frustande med svans och huvud i vädret?

Jag har svårt att förstå att det faktiskt är min häst jag sitter på när han taktar fram och beteer sig som en unghingst.

Men det är det och även om det är lite för mycket av det goda så njuter jag av varje litet ögonblick. SÅ många gånger som jag kämpat för att få liv i denna bruna massa... å nu är det så mycket fart i kusen att man säkert hade kunna driva ett helt elkraftverk.


Idag hade han lämnat massor med hö, gissar att det låg mellan 2 och 3 kg nertrampat i torven. Han var ju lite uppjagad igår och åt inte mycket så länge vi fikade i stallet. Gjorde rent och fyllde på nytt hö. På vägen ut till hagen hör jag en smällare på håll. Det gör Latin också och han börjar vandra i hagen längst staketet.

Jag tar in Ture och går ut för att hämta Latin. Då springer han längst staketet! 

Han har bråttom in men är inte hungrig. Går mellan fönstret och dörren om och om igen.


Gav Lill-hästen en penicilinspruta igen, han är så duktig för att inte ens vara två år. Idag så "paketet" mycket bättre ut, det var mindre svullet och såret såg rent ut.


Eftersom det blev två tuffa uteritter i helgen så tänkte jag bara skritta en runda. Lät munnen vila och tog hacket istället.

Ut i stormen i dressyrsadel och hack plus en massa reflexer. Man kan aldrig synas FÖR mycket ; )

Han är väldigt spänd och hoppar till bara en myra fiser!

Jag försöker sitta lugnt, andas och bara tänka luuuuugn.

emellanåt vill han trava och när jag inte låter honom springa iväg så börjar han takta istället.


Vi är ute ca 25 minuter och han blir knappast lugnare av det men men, röra på sig behöver han. I morgon får vi nog ta ett pass på banan för på söndag ska vi träna igen.


ps. Påminn mig att jag måste tvätta ett vitt schabrak och fyra vita lindor.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards