Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Många - grader

Av Natalja - 5 januari 2009 22:38

Vintern har kommit och den har verkligen kylt ner hela sverige.

Tidigt i morse tog jag på mig hur mycket kläder som helst och körde till Vinberga (ca 3 km norrut) med hundarna för att ta en promenad i skogen. Det isade i kinderna men jag fin snabbt upp värmen. Det var nog ett gäng rådjur som hade passerat för vovvarna var helt tokiga! Traskade fram i snön i 40 minuter sen var vi tillbaka vid bilen.


Fick ett ryck och tog med Caroline till Börjes.

Behöver egentligen inget men det är kul att känna, klämma och titta.

Köpte ändå ett schabrak (Eskadron) och 8 st matchande lindor, ett träns utan nosgrimma från fyndlådan och ett bling-pannband (som tyvärr var för kort) Köpte även en tungsticka, får se när jag testar den, inte säkert att jag gör det någonsin men den var billig : ) Caroline köpte världens snyggaste Mias schabrak med lindor till! Pepsikan kommer att bli super fin.



Körde till stallet vid fyra... ÄNTLIGEN! Jag får lätt häst-abstinens när jag är borta från stallet för länge, 3 dagar är på gränsen vad jag klarar av : )

Latin hade dammsugit boxen, det fanns inte ett höstrå kvar! Toppen, då har han fått tillbaka aptiten. Det var kallt i stallet, men man håller sig varm om man mockar. Att packa hö var däremot lite kyligare.

Hämtade Latin (kan inte säga om han var glad å se mig men han sprang åtminstone inte åt andra hållet) och lät honom äta lite medans jag packade upp det jag handlat. Tog med broddarna och började sen det slitsamma jobbet att rensa broddhålen. Det gick över förväntan och Latin var jätteduktig. Jag kan sitta på en pall och lägga i hoven i knäet och han står så stilla tills jag är klar *love*


Så nu är det slut på vintervilan, tog en lugn skritt och travrunda på ca 30 minuter. Latin var pigg och lite lättskrämd men inte alls som vid nyår. Han tyckte nog att det var skönt att komma ut en sväng, antar att det är lite överskottsenergi i benen även om han ofta döljer det bra : )

Även om det var kallt om kinderna ( - 14 grader) så var det så härligt att komma ut en sväng!



Här kommer lite bilder från helgens äventyr.

På promenad i Fagersta. Carina, Pappa och Jag + Vovvar


Snöig Xera


Närbild på mig.... (vet inte varför jag ser galen ut)


Strömsholms kanal.... Isigt värre


Sen körde vi hem i skenet av solnedgången


Roger köde första biten (eller rättare sagt till Vetlanda) sen tog jag över rodret.


Ja, det var ett par axplock, kanske trillar in fler så småningom ; )

Fotograf: Jag och Roger

 
 
Ingen bild

Caroline

5 januari 2009 23:28

Åh, så pannbandet passade inte.. så synd. Det var iaf jättekul på Börjes! Jag ska prova det nya tränset imorgon. kramis

 
Ingen bild

Natalja

5 januari 2009 23:53

Ja, det var en trevlig liten tur vi gjorde.

Nä, det är för kort så nackstycket blir för tajt bakom öronen, Pepsikan får ärva det : ) Du skulle ju få benlindepåsarna också... det glömde vi!

Kramar

 
Ingen bild

Caroline

6 januari 2009 10:46

Då kommer hon bli så glad! Ja, jag kom på det sen också. Men det är lugnt :) Ska du rida med det nya schabraket och lindorna idag? I såfall måste du ta en bild! kram

 
Ingen bild

Åsa

6 januari 2009 14:25

Vilken underbar bild på Zera gumman :-))

Härligt med snö... här är bara kallt...
svinkallt dessutom *brr*

Kram Åsa

 
Ingen bild

Natalja

6 januari 2009 21:31

Ja visst är hon speciell gammelhunden : )

Hon tycker det är ok med snö, Lexie däremot blir som tokig, hi hi (lite som din pojk)

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards