Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Ras på börsen... jag menar vågen!

Av Natalja - 20 februari 2009 22:59

Den 11 januari skrev jag att jakten på den perfekta dressyrkroppen började. Jag köpte en ny digital våg (den för 39.90 från IKEA kändes inte så pålitlig) och vi bestämde att det skulle vara invägning varje fredags kväll.

Första vecka tog vågen ett jättekliv neråt. Kroppen var förmodligen i chock av allt nyttigt som jag hade stoppat i den. Sen har det gått lite ner och lite upp och så ner igen. Idag började jag känna att även ridbyxorna satt löst, trots långkalsongerna. Vad visade då vågen ikväll? Jo, sen första vägningen ( tror att det var runt den 12 januari) är det 4,5 kg ner!!

Så om jag går ner ca 5 kg till så är jag mer än nöjd : )


Det känns att det inte finns lika mycket på magen som skumpar runt och alla kläder sitter lösare. Det är ett trevligt bekymmer.


Innan jag körde hem idag så svängde jag förbi Granngården. Behövde en bale torv (har ju fortfarande inte tagit tag i det) Soffi Propp hade varit där igår och köpte ett dundertjockt täcke för 175 kr!!

Det fanns ett sånt täcke kvar när jag kom i storlek 165. Jag chansade och tog det, det var 600 g fyllning så det borde hålla Latin varm.


Vi tog bara en kort runda i skogen idag. Dels var det så kallt plus att jag kom sent till stallet, köpte hundmat på vägen. Han gick super duper idag också och han protesterade inte mot bettet. Det var nog lite jobbigt för på vissa ställen var det riktigt mycket snö. Han kämpade för att lyfta fötterna ur snön = bra träning ; )


Det gäller att synas i mörkret


När vi var tillbaka ställde jag honom i gången som vanligt. Han gick fram till Mulle och tjöt! Skumt, så brukar han inte låta när det är någon han känner. Sen gick han fram en stund senare och gjorde likadant plus att han sparkade med frambenen. Kan han ha fått vårkänslor eller vad är det med honom???


Jag skällde lite på honom, det är därför han ser så lessen ut ; )


Nya "fyndet"


 
 
ylle

ylle

23 februari 2009 14:02

Duktigt kämpat! Gå ner 5 kg till???

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

23 februari 2009 22:04

Tack! Ja, minst 5 kg till (om det går smärtfritt : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards