Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

Grillkväll - Årets första korv

Av Natalja - 8 mars 2009 22:12

Hela veckan har svärfar jobbat och slitit med en vildvuxen syrénhäck. Vi har pratat om den där häcken många gånger men tiden har aldrig riktigt räckt till. Den står längst tomtgränsen mot "grannarna i det rosa huset" (fast det är gult nu) och dom har också två tikar, shäfrar. Vi vill INTE ha dom hundarna på besök, är dom ute så är dom alltid lösa. Vi har aldrig våra hundar lösa på tomten eftersom E22an går förbi precis utanför och det är alltid mycket trafik.


Häcken var nog 1-2 meter bred och tog upp alldeles för yta.

Svärfar tyckte det var en bra tid att ta tag i problemet nu, dels har den inte börjat växa än i år plus att grannarna håller på att bygga om sitt hus så dom bor inte i huset för tillfället = inga hundar lösa på tomten.

Han har sågat och klippt och sågat lite till. Det blir kanonbra och plötsligt har vi en mycket bredare tomt.


Igår slog dom ner stolpar till staketet och idag eldade Roger allt ris.

Det var ganska mycket grenar och kvistar så ikväll när vi kom hem var det fortfarande en stor glödhög.


Plötsligt blev någon av oss väldigt sugen på korv? (Å det var inte jag ; )

så trots att klockan var 21:45 så hämtade Roger korv och bröd!!



Det var varmt och skönt vid elden och korven blev snabbt klar.



Vovvarna var naturligtvis med ute och Xera var väldigt sugen på en korv : )


(hon har tassarna på den blivande garageväggen)


Lexie såg mest förvånad ut, hon förstod INTE vad vi gjorde ute i mörkret.



 men efter en korv tyckte hon också att det var en trevlig tillställning!

 
 
Aramis

Aramis

8 mars 2009 22:41

Ha ha :) Underbart med spontan grillkväll så här i mars! Kram och natti

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

8 mars 2009 22:47

Hi hi, tur att vi inte har så många grannar som kan se oss!

Kram o Sov gott!

 
Ingen bild

Caroline

9 mars 2009 10:19

Mums så gott!

 
Ingen bild

Åsa

9 mars 2009 14:35

Gud vad mysigt!! och GOTT :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards