Direktlänk till inlägg 4 april 2009

Vårstädning i trädgården

Av Natalja - 4 april 2009 22:54

Idag hade jag inga extra hästaktiviteter inplanerat. Det är ovanligt men behövligt, jag ägnar alldeles för lite tid till hem och familj : o


Väckarklockan ringde redan kl 8 i morse, ja ska man få något gjort måste man komma upp i tid. Solen skvallrade om ett underbart vårväder. Efter frukosten och hundpromenad, upptäckte jag att mina vita ridbyxor INTE var vita!! Slängde ner dom i tvättmaskinen ihop med lite andra lämpiga hästkläder.


Sen gick vi ut, hela högen. Roger började bygga spant/takstolar till garaget.



Han fick hjälp av sin far, Ture (och nej, det är inte Latins hagkompis och boxgranne)



och farbror Stig




Jag började slåss med den taggigaste häcken i södra sverige!

Den är så sticksig å hemsk att den borde förbjudas.

Ansade den så gott jag kunde utan att bli helt sönderriven.



Lexie vaktade huset



och Xera vaktade Stigs cykel



Varje gång jag gick till baksidan med ett lass pinnar och löv, kikade vovvarna efter mig runt knuten.



Här är vår katt, den enda sorten man vågar ha när man bor längst E:22 an.

Bilen man ser bakom hundarna på bilden över, kör förbli på just E:22 an.



Köpte några Påskliljor på Granngården och planterade dom i en större kruka.

Den passade bra på stenbänken brevid familjens svarta får : )



Rododendronbusken fick genomgå en "Extreem Makeover".

Förra årets sommartorka, tog nästan död på halva busken. Så hela vintern har den stått där och sett eländig ut. Jag knipsade bort det som var tort och rensade bort ogräset under busken.



Det nya staketet mot grannen. Här stod det tidigare en bred syrénhäck som stal 2 meter från tomten.



Efter många långa timmar i bara T-shirt, var det tid för middag.

Som jag har försiktigt har påpekat förr... så är jag inge vidare i köket.

Jag kan inte laga mat!!! Fast ibland försöker jag ändå, hi hi


Kyckling (utan glas hoppas jag)



Å efter SÅ många kort på allt och alla, utom jag..... var jag ju bara tvungen att vara lite ego och fota mig själv *fniss*



Å på ett ögonblick var maten klar.

Kycklingpasta med tomat och fetaost!



GOTT!

Gick en runda med hundarna innan jag vände upp och ner på min häst-kläder-garderob för att hitta något lämpligt att ha på mig.

Till slut valde jag kläder som passade temperaturen.


Åkte till stallet strax innan sju! Det blev lite senare än vad jag hade tänkt men det är så ljust så det gjorde inte så mycket.


Hämtade Latin från hagen direkt. Han såg stel ut idag också, så jag körde en repris från gårdagen. På med de långa paddarna + fleecelindor, BoT, ylletäcke och TVÅ tjocka sadelunderlägg (för att sitta lite skönare)

Han fick gå med hacket idag också, det gick ju igår å idag tänkte jag ta hela grisarundan.

Hittade ett bra ställe så jag kunde klättra upp på Latin utan stigbyglar, Malins torvbalar ; )


Latin var lugn och gick med korta steg fram och var stum i ryggen. Lät honom gå med långa tyglar och när det gått cirkus 30 minuter, provade jag att trava. Nä, det kändes inge vidare. Skrittade och sen efter 50 minuters skritt, provade jag att trava igen. MYCKET bättre!! Fattade galopp och tog ett par kliv i varje galopp och det var helt ok. 

Sen skrittade vi hem för göra klart inför kvällen.


I morgon är taktiken: Skritta fram i MINST 1 timme... det är nog det enda alternativet!

 
 
Jessica

Jessica

5 april 2009 11:37

Ja du, ibland undrar man vad man håller på med som lägger ner så mkt tid på hästarna! Håller med dig om att det kan vara skönt att göra annat ibland!! =)

Kul med alla bilderna, roligt att se hur du ser ut! =)

Kram

http://dromdansaren.blogg.se

 
Aramis

Aramis

5 april 2009 14:02

Kul få följa med er på trädgårdsdag! Roligt se hur ni bor - ser jättefint ut! Bra idé med att fota dig själv ;) Vi kanske skulle ta och börja med att fota dagens ridoutfit innan vi beger oss till stallet :) Hade varit roligt! Lycka till idag! Håller tummarna! KRAM :)

http://aramise.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

5 april 2009 14:59

Bygger ni också garage då kanske jag borde skicka ut min man till er för inspiration för han håller också på med att bygga ett garage och är ungerfär lika långt som ni av det jag kunde se. Härligt med vårpyssel i trädgården!

http://scilla-mittimittliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Natalja

5 april 2009 23:04

Visst är det skönt att bryta av med något annat, men jag har svårt att hålla mig borta från stallet helt ; )
Kram

___________________________

Tack Aramis. Huset å tomten är trevliga, men läget har mer att önska. Å så hade jag helst haft ett stall hemma också.
Fota vardags-stall-kläderna hade varit vääääldigt enformigt för min del.
Allt är hårigt och dammigt (den här årstiden i alla fall) Ha ha!! Kram

____________________________

Ja, det stämmer Camilla. Här byggs det för fulla muggar, eller ja, så mycket som hinns med när Roger inte jobbar. Din man får tjuvkika när han kör förbi ; )

 
Moa

Moa

6 april 2009 19:23

Tror minsann jag körde förbi ert hus idag:) Såg fint ut när jag susade förbi i min lilla gråa bil:)

http://moazalar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards