Direktlänk till inlägg 9 april 2009

Avanmälan och låååångtråkigt

Av Natalja - 9 april 2009 15:33

Hur tar man sig från köket till tv soffan med en kopp kaffe när man hoppar på kryckor?


Nu har jag avanmält mig till tävlingen på lördag och även tävlingen i Olofström nästa lördag. Fyyyy va tråkigt!! Jag hoppas ändå jag kan ta mig dit så jag kan hejja på mina lagkamrater och fota dom när dom vinner!!


Har haft besök av Fia, 158 cm lång idag. Kul med sällskap när man är isolerad i huset. Snart kommer Roger hem också, men han smiter väl snabbt ut och snickrar på garaget. Latin får klara sig utan sin matte idag också, men i morgon ska jag till stallet om jag så ska behöva åka på kvasten.

Har bestämt att han får vila helt nu när jag är enbent. Det är bättre för honom än att han får lite motion då och då av olika ryttare.

Det kanske gör susen för hans kropp och stela leder.

Mina örter har kommit till utlämningsstället så dom kan jag hämta när som.

Måste bara kolla upp hur det är med Djävulskloroten, tror att det är minst 96 timmars karens på den innan tävling.


Fick med mig ett papper hem på mitt benbrott.



Där jag håller fingret, där är biten av. Det är alltså fotknölen på insidan.


Solen skiner i Blekinge idag, sola är väl det enda jag kan göra i påsk så jag får väl vara glad om det inte regnar i helgen.

Jaaaaa, lite gnällig är jag allt..... : )




ps. jag löste kaffekopps-problemet genom att hälla kaffet i en termos, sen hoppade jag in med mackorna i fickan och termosen i handen.


 
 
Åsa

Åsa

9 april 2009 16:00

Hej
15 gram hackad rot per dag.
Jag hittar inget om att den är karens på den, men för att vara på säkra sidan så se om du hittar något :-)

Du kanske också kan ta den nu för foten :))

Stor kram.
Vilka andra örter köpte du?
Åsa

http://loki.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

9 april 2009 16:05

Heeeej Vännen.
Jag köpte Echinacea och Djävulsklorot, 1 kg.

Nu har jag fått tid och dag hos ortopeden för ny bedömning av foten. Hoppas den blir smal och fin tills på tisdag : )

Kram kram

 
Ingen bild

Martina

9 april 2009 21:23

Klart att man får vara gnällig, det hade jag med varit. Trist att du inte kan tävla nu när det har gått så bra för er! Men om du ska till Olofström så syns vi kanske då :) Kör nog upp och kollar till alla mina gamla vänner :) GLAD PÅSK!! KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards