Direktlänk till inlägg 16 maj 2009

Programridning på Sjövingehov

Av Natalja - 16 maj 2009 21:14

Dagen började med strålande sol och blå himmel. Lite blåsigt men då är det bara att klä på sig.

Roger gick upp tidigt och körde till Emmaboda för att besöka "En dag på strippen" Nä, det är inga småländska brudar som klär av sig utan en massa bilar, vissa kör fort medans andra står still och bara är häftiga.

För den bilintresserade så kommer det finnas en massa bilder på Rogers sida www.16-2.com


Jag tog med mina luddiga flickor och åkte till Jämjö.

En programridning stod på schemat och platsen var Sjövingehov.

Här är Åsa verksam med sitt företag Blekinge Ridsport


Hela stall-gänget var på plats, alla deltog vi på ett eller annat vis : )


Det var Sara och Mulle-Meck




Malin och Bella




Mulle var lite stark och lyssnade inte så bra som Sara hoppats på. Men det var första gången dom red en programridning och med det i bakfickan gick allt kanonbra.


Bella är en het donna med mycket nerver. Idag höll hon sig på mattan och var inte alls så stimmig!! Visst, lite spänd var hon men emellanåt visade hon sig från sin allra bästa sida.


Å sen var det Maria och Prince




Maria är en gammal kompis till mig, eller ja, hon är ju inte gammal (är 76:a som jag) men vi har kännt varandra länge nu!! Det är en ganska rolig historia bakom vår vänskap. Jag svarade på en annons för ca 8 år sen. Maria sökte en medryttare till 5 åriga Prince och Latin hade precis fått sin andra behandling för Erlichias och fick inte ridas ordentligt på 3 månader. Det visade sig var en lyckoträff!! Vi bodde nästan grannar, hade båda eget stall, ett halvblod och en shettis, en shäfer och en blandras och vi körde båda Mazda : ) Vilket sammanträffande!?


Therese och Roxette var också med.




Roxette har varit mammaledig ett tag nu och på torsdag fyller hennes Fölsing 1 år. Nu börjar hon komma i form igen och snart får vi nog se dessa två ute på tävlingsbanorna. Roxette ska bara coola ner lite och inse att hon inte behöver sätta fartrekord ; )


Bland publiken fanns Lilla Ludde.

Så fort någon gick till fikabordet kom han och bad om en kaka.



Nu är jag ÄNNU mer ridsugen...


 
 
Ingen bild

tessan

17 maj 2009 04:38

Haha, tur att jag hann sminka mej innan du plåtade, men jätte fina kort iaf! Har du funderat med på de där med våra huvuden så fort det blir tävling.. jag har kommit fram till massor av altenativ! Man kan rida kadrillj och då bedömmer dom oss omedvetet( iaf för oss).. ska vi träna det sen han du styrketetränat klart dina armar:)

 
Aramis

Aramis

17 maj 2009 19:35

Förutom alla superfina ekipage så måste jag säga WOOOOOW vilket gryyyyymt ridhus!!!!!!
:-O Vill också ha! Ser helt otroligt ut! Ljust, luftigt, friskt, ljust underlag! Komplett helt enkelt :) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

17 maj 2009 21:35

Kadrillj? Ja, det kanske kan funka. Jag funderar på programridning MINST en gång i veckan!! Då kanske vi får bort våra hjärnspöken!
Ni var så snygga både du och Roxan!!

____________________________

Visst är det häftigt, Aramis!!
Det är bara en gavel (med speglar) och ett tak, resten är öppet : )
Det funkar även i blåsiga Blekinge. Kramis!

 
Ingen bild

Tessan

17 maj 2009 22:02

jag tyckte ridhuset va toppen förruton attjag typ ha nackspärr idag för att det blåste rakt igenom och underlaget va sisådär tyckte jag lite halv läskigt och lite hårt, märkligt att man kan gnälla på ett ridhus... tänk om man hade ett, vilken lyx!!! okej, en gång i veckan. jag är på att.. vi måste investera ett pipa bara:) jag tror ju fortfarande att det r den som är värst...

 
Ingen bild

Natalja

17 maj 2009 22:41

Ja men du! Där har vi lösningen. Vi köper varsin visselpipa och så blåser vi i den ca 100 gånger i varje ridpass... Det borde ta bort spänningarna till nästa tävling!!!
Du är ett geni, Tessan!!

 
Camilla

Camilla

18 maj 2009 13:50

Mulle känner jag också han har bott granne med oss. Tycker han rör sig riktigt trevligt.. när han vill. :-)

http://scilla-mittimittliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Natalja

18 maj 2009 22:30

Hum... Det kan inte vara samma Mulle. Den här heter egentligen Idaho (kallas bara för Mulle-Meck) och har bott i Hallarum de senaste 7 åren. Innan dess bodde han i Göteborg.

 
Camilla

Camilla

19 maj 2009 13:11

Hmm väldigt likt var det iaf. Den Mulle jag kände bodde granne med oss för 7 år sedan sedan såldes han. Han var korsning nordsvensk/arab och någoting mer tror jag.

http://scilla-mittimittliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Natalja

19 maj 2009 15:36

ALLA nordsvenskar ser likadana ut : )

Precis som alla travare (skriver jag med risk att bli utskälld ; )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards