Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

Tror det är torsdag...

Av Natalja - 21 maj 2009 20:22

...eller så är det lördag. Det känns som lördag i alla fall.


Jag har fortsatt mitt städprojekt idag. Det är så rörigt och SKITIGT här hemma. Hundhåren letar sig in överallt och jag är övertygad om att luftvärmepumpen sprider ut damm på alla möblerna. Har hoppat runt i hela huset med Ikeakassar, en del med redan kläder, andra med använda kläder som ska tvättas.

I en annan påse hittar jag mitt tävlingsschabrak.

Suck, undra när ska jag kunna använda det igen?

För säkerhetsskull slängde det i tvättmaskinen, bäst att vara redo ; )


Vet inte om min städning syntes så väl idag.

Jag har mest flyttat på en massa saker. Bland bråten på övervåningen hittade hundgrindarna till min gamla bil. Fotade dom och satte ut dom till salu på Blocket. Kanske får en liten peng för dom i alla fall.


Sen tröttnade jag på rollen som städtant å smet iväg till stallet.


Jag mockade och slogs med en ensilagebale en stund. Just denna bale hade dom lindat in med metervis med nät, ni vet det där som är mellan plasten och själva hösilaget. Jag blev helt snurrig av alla varv jag sprang runt balen för att få loss det.

Min ta-in-Latin-från-hagen-hjälp fick lite bekymmer, hästarna började busa och ville inte alls bli fångade : ) Men till slut tog nyfikenheten över och Latin följde snällt med in.


Han ville INTE ha Chambonen idag. Det såg jag på honom.

Funderade en sekund eller två hur jag skulle ha det idag isället, letade efter ett "gummiband" ni vet halsförlängare, men jag hittade inte det.

Tänkte om och tog Chambonen i alla fall, fast istället för att låta linan gå genom nackstycket och ner till bettet, så trädde jag den igenom bettet och fäste det i nackstycket. Då blev den som en väldigt lös halsförlängare.


Jobbade honom i ca 35 minuter och idag har han fått trava mycket. Ja ha, varför det då... ? Igår slet det men idag struntar jag tydligen i det?

Jo för idag rörde han sig kanonbra!!! Bättre i traven än i galoppen till och med. Den här varianten av inspänning passade nog honom mycket bättre. Han var alldeles skummig i munnen och svettig blev han, ja han var till och med löddrig mellan skinkorna!! Han verkar inte ha tappat speciellt mycket av sin kondis. Tror att har hållt igång med Ture i hagen en hel del.


Sen stod han stod helt lös i stallgången när jag borstade av honom.

Han njuter av uppmärksamheten. Tror han känner att han gör mig glad : )


Bara 4 dagar kvar....


 
 
ylle

ylle

21 maj 2009 21:03

SJÄLVKLART känner han att han gör Dig glad!!! och att Du verkigen behöver det just nu!

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Aramis

Aramis

21 maj 2009 21:24

Så kuuuuul att det gick så fint idag :-D Härligt! Nu är han som en dröm när du hoppar upp! Bara att börja anmäla! Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tessan

21 maj 2009 21:49

Hejsan du! Jag hade hoppats att pressen skulle kommit ut idag men verkar som du haft fullt upp! Men jag har tårta kvar så bara att dyka upp imorgon om du inte tänkte städa hela dagen! Latin kanske kommer gå som Briar nu när han vilat och du är ju bäst på att rida nu så det är ju bara att köra på...
Vi ska ju vara med i os så det känns Som vi är på gång!!! Men säg inget till hästarna då blir dom bara ja du vet som våra hästar kan vara.. tappa tempot och blir spända och ja du vet! När du kommer ut kan du får prov blåsa i min pipa.. Tekkla tyckte det va spännande med blås pipan idag men hon tyckte hon bara egentligen jag va dum i huvudet så hon bet sönder den.. men jag har fler...;)

 
Ingen bild

Natalja

22 maj 2009 10:46

Ja, nog är det så, Ylle. Dom läser oss som en öppen bok!

___________________________

Oh, jag hoppas verkligen det, Aramis. Jag är bara lite rädd att JAG kommer att vara en mardröm att ha på ryggen : / Kram!

____________________________

Halloj Tessan. Jag var nästan på väg, men jag hittar ju inte ut till er!! Det är knappt jag hittar ut till Torhamn, ha ha
Klart jag vill testa visselpipan : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards