Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

Ledigheten snart slut

Av Natalja - 21 juni 2009 10:39

Tiden går fort när man har roligt!

Midsommarafton började med ganska fint väder, ja det var uppehåll i alla fall. Jag gick upp med tuppen och körde till stallet för att släppa ut hästarna.

Eftersom jag var ledig så tänkte jag att även Latin kunde få det idag.

Innan blev han bara stel och kantig men just nu tycker jag att vilan gör honom gott!

Städade lite extra fint i stallet och sen körde jag hemåt för att fortsätta städningen.


Roger stod som vanligt för matlagningen och jag skulle göra en citron och lakritskaka. Den är jättegod och jag har fått receptet av min jobbarkompis Nina. Man lägger i bitar av godisen Käck för att få lakrits smaken, men Coop i Lyckeby hade inga Käck!!! Så jag tog det som låg närmast till hands...  lakritsbåtar : )


Klockan 17 kom våra matgäster och vi åt och drack och åt lite till... sen drack vi igen. Innan galssen och jordgubbarna tänkte jag göra den där goda kakan, slängde ihop ingredienserna och skjuss in i ugnen!

Ut kom sen en uppsvälld kaka som ganska snabbt sjönk ihop. Lakritsbitarna syntes inte ens... skumt!

Det visade sig att båtarna hade smällt helt och lagt sig på botten som en klibbig massa!! Den var ganska god kakan....men OMÖJLIG att få bort från skeden, talriken, formen eller tänderna. Jag hade lyckats göra en riktig "kladd-kaka"


Vi avslutade kvällen med att äta lite till och en del dricka, sen sprack jag!

Ja, det kändes så i alla fall ; )


Tog sovmorgon och klev inte upp före halv 12!!

Efter frukosten tog vi tag i den gigantiska disken.

På vägen till stallet tog med det som skulle till returen.


Vädret igår var väldigt varierande. Ena sekunden regnade det.... nästa sekund var det 18 grader och sol. När jag mockade sken solen, tog in Latin och då öste regnet ner... väntade en liten stund sen sken solen igen och vi knatade upp på banan.


Han kändes jättefin!!! Red ca 30 miuter och han var med på noterna nästan hela tiden. Hade honom framför mig och jag behövde inte jobba ihjäl mig för att få honom framåt. När han i vänstergaloppen kändes lite rak i kroppen och förböjd i halsen, gjorde jag ett par avbrott till trav i öppna, sen ny fattning i öppna. Efter bara 2-3 övergångar var han precis så som jag ville ha honom. Då travade jag av ett varv och skrittade ut en runda för att varva ner!


Efter stallbesöket var det middag hos svärföräldrana, MER MAT!!

Så idag har jag börjat dagen med att gå en sväng med hundarna, ja, det går ju inte så fort så jag får väl inte så hemskt mycket motion men det är en början i alla fall.


Nä, nu ska jag ut i solen... kanske till och med rensa "dammen" på baksidan.




 
 
Aramis

Aramis

22 juni 2009 10:15

Gott med lakridstårta! Din variant lät ju spännande :) Så kuuul att Latin kändes så fin! Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

22 juni 2009 22:25

jaaa, den var god, trots att den fastnade överallt ; ) Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards