Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Lite mör, båd här och där!

Av Natalja - 5 oktober 2009 22:42

Vet inte vem av oss som varit segast idag, jag eller Latin Skrattande

Nä, jag har inte så hemsk träningsvärk som jag väntade mig. Red trots allt halva träningen i lördags utan stigbyglar och använde benen mer i söndags än vad jag har gjort de senaste 3 åren.

Känner mig istället mör och en anings stel i kroppen. Det känns i ryggfiléerna, benen och sidfläsket.


  



Tog på mig full ridutrustning och körde till stallet efter dammsugning, tvätt och en snabbdisk.


Latin stod och sov i ena hörnan av hagen.

Jag skulle nästan gissa att han stått där hela dagen, för han var "morgon-tjock" i benen fortfarande.

Plocka in honom och Maggan och lät honom knapra på höet medan jag fyllde tvättmaskinen med skitiga benlindor.

Pratade bort en stund men sen ställde jag ut Tiinen i gången och började med att frisera hans långa, stripiga man.

Slängde ett getöga på skavet så fort jag tog in honom och svullnaden hade gått ner.

Tvättade av det och smörjde det igen.


Klippte bort lite tofsar i öronen (märks att han börjar bli gubbe när det växer i öronen, ha ha)

Sen gick jag igenom hela Latins muskulösa hästkropp med gummiborsten. Jag fick beröm av Helena att han var så fin i kroppen just nu. Musklad men han fick inte bli tjockare!

Han gillade det supermycket och överläppen var så lång och han gjorde hela tiden roliga miner.


När han var genomgången, la jag på täcket och gick ut med honom en sväng. Ville att han skulle röra sig lite innan han skulle in i boxen igen. Han klev på bra i skritten och det lät väldigt jämt och fint. Provade att springa ett par steg men då stapplade vi fram båda två. Latin tyckte jag sprang för sakta och hade fullt skå med att bara andas!!!

Förstår inte att jag har så svårt för det, både på och nedanför hästryggen. Jag håller andan och gissa om jag blir spänd!?  


I morgon är vi förhoppningsvis Fit for Fight igen. Tanken är skritt ute 30 minuter och en kort genomgång på banan... men först och främst måste Latin kunna gå utan att få ont av skavet.


Ha ha, när jag tänker på det Kerstin sa om deltagarna i "Lets Dance".

Undra om hon jämförde Latin med Magnus Samuelsson (världens starkaste man) Tungan ute Det tror jag!!


Sov gott, för det behöver jag just nu!!


  

 
 
tessan

tessan

5 oktober 2009 23:03

Jag hoppas bara att Tiinen inte har ändrat sig så mycket sen jag såg er sist att han blivit lika fult musklad som Samuelsson! ;) Vet du hur dags du starta på lördag???

http://roxette

 
Ingen bild

Natalja

5 oktober 2009 23:22

Nä, han har lite kvar innan han når Magnus viktklass : )
Jag skulle tro att jag rider runt kl 10.

 
Aramis

Aramis

6 oktober 2009 14:31

Mums med en skön massage sade Latin :) Du är så gó mot honom - bästa tänkbara förstklassiga vård! Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

6 oktober 2009 23:05

Tack Aramis : )

Tyvärr får jag själv vänta tills nästa vecka innan JAG får massage ; ) kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards