Direktlänk till inlägg 10 november 2009

Ibland har man tur!

Av Natalja - 10 november 2009 23:12

Jag har alltid haft vääääldigt svårt att passa tider. Det har blivit bättre med åren men hur jag än försöker är jag alltid 5-10 minuter sen. Det är väldigt dumt när man tex ska med bussen eller något annat tidstyrt.

Å det var lika dant idag... kom iväg sent från jobbet, var lika sen hem... allt tog lång tid och jag var JÄTTEsen till stallet. Stressade som en gnu för att hinna mocka och packa mat. Tog in en blöt flodhäst och bytte täcke. Iväg igen som en skållad råtta för att plocka upp E-K och senare även Martina. Gissar att jag låg ca 10 minuter efter schemat, men idag var det kanske vår räddning...

När vi passerat rondellen vid Granngården på vägen mot Nävragöl och Temakvällen i Silverhallen, kom en polisbil med blåljus.

Lite längre fram möter vi ambulansen... Något har hänt! Det är totalstopp lite längre fram och efter att ha stått still ett par minuter lyckas vi vända och tog en biväg förbi olycksplatsen. Vi ser brandkåren och bärgningsbilen plus polisbilarna, men vi ser inte vad som hänt.


Tänker inte mycket mer på det utan kör vidare norrut och har en trevlig kväll med fika och filmvisning. På söndag är det körning igen Skrattande Klockan rusar iväg och halv tio vänder vi hemåt. Jag släpper av Martina hos sig och E-K vid Olle Opel. Slår på datorn när jag kommer hem och går naturligtvis in på BLTs sida.

Det var en älg som dumt nog valde att gå över vägen vid fel tillfälle.

Tänk om vi hade varit i tid, då hade det kunnat vara vi som kört på älgen Förvånad


Tänkte även passa på att skriva några rader om gårdagens ridpass. Hann inte riktigt med det igår.

Det var regn, regn och åter regn. Jag klädde mig i regnjacka och ett vattentätt ländtäcke på Latin.

Skrittade upp på banan och skrittade fram en bra stund. När jag sen kortade tyglarna var han dirkt med på noterna. Mjuk och fin i munnen så jag försökte även vara det i handen.

Han var lätt att samla men oj va svårt jag hade med att få fram honom i traven. Började galoppera ganska tidigt istället och den var MYCKET lättare. Ja efter en stund gick det så bra att jag knappt trodde det var sant!!

I traven fick vi kämpa lite mer, han skuttade för att komma undan men när det väl släppte så hade jag en mycket bra trav under mig. Naturligtvis hade jag bytt dassrullen och nosgrimman som Jari rekomenderade att göra. Han var så mycket lättare att samla och få känslig. HÄRLIGT!!

Däremot tycker jag att min kroppskontroll var bedrövlig. Den måste jag träna på NU!!



Fler bilder från helgen.


Liv o Aramis


  


Jari o Latin


  


Å så Rigoletto! Han får vi ju inte glömma Flört


  

 
 
ylle

ylle

11 november 2009 09:47

Tjaa, ibland har man tur om man är sen... kanske... sånt vet man ju aldrig, det kan lika gärna vara tvärtom!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Therre

Therre

11 november 2009 10:48

Måste berömma för en mycket trevlig hästblogg, denna kommer jag fortsätta att läsa :)

http://therre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Izza

11 november 2009 11:45

Oo va fin Latin ser ut :)
Skoj att de går så bra för er nu!! Kör på, kroppskontrollen kommer tbx när du hittar balansen i hans numera mera gång.

 
Aramis

Aramis

11 november 2009 22:28

Dålig kroppskontroll? Vet inte vad du snackar om!!! Dumheter! Du har perfekt kroppskontroll! Basta! Så kul med fler fina träningsfoton :o) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

11 november 2009 23:33

Ylle: Man kan aldrig säkert veta... men hoppas går ju alltid : )

Therre: Åh tack så mycket för berömmet. Du är så välkommen att läsa!

Izza: Tack du! Tror du den bara kommer tillbaka så där hux flux!? Hoppas det : )

Aramis: Joooohoooo. Kroppskontrollen var/är kass. Kan de ha å göra med att jag sitter på en "ny" häst som inte rör sig som förr... ? Den var lite bättre idag och när jag kände att skänklerna fulkommligt skenade, saktade jag av till skritt och började om. Det hälpte faktiskt ; )
kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards