Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Ännu en vilodag!

Av Natalja - 18 november 2009 22:53

Äntligen ridning, tänkte jag i morse, efter två vilodagar... men ack nej!
Blekinge och Skåne fick besök av en mindre storm med klass 1 varning i Blekinge.

Dessutom regnade det så mycket det bara gick.

Hästarna hade fått komma in lite tidigare för att inte blåsa bort helt.

Hösilaget däremot var på väg mot Småland!


Tänkte först klippa men allt tog sån tid så jag la ner det projektet. Jag fyllde på torv i boxen, bar in betfor och havresäckar från bilen. Hämtade det tjocka täcket och hängde fram det nya regntäcket.

Jag har en teori om att en minut sommartid bara är 28 sekunder vintertid... det är därför man inte hinner med någonting den här årstiden.


Latin fick i alla fall en regäl rykt! Han såg lite uttråkad ut idag. Kan det vara vädret eller den oplanerade semestern?

I morgon hoppas vi på bättre väder...


Kom hem lite tidigare (observera, LITE tidigare, ca 30 minuter) eftersom jag inte red och hann då fota det jag köpte i Ullared.


Schabraket, bettet, handskarna och lindorna


  


Ylleländtäcket


  


Å så regntäcket med hals


  


Sen agerade jag fånig fotomodell framför spegeln i ett försök att föreviga min nya frisyr!!

Det är minsann inte lätt å aldrig blir man nöjd Tungan ute

Men jag är vääääldigt nöjd med klippningen i alla fall!

Börjar tycka det är riktigt skönt med kort hår.


  


Nu ska jag sova.. för jag börjar känna av lite svinbaciller!

 
 
Åsa

Åsa

19 november 2009 10:18

Halla där snygging!
En helt ny tös blev du ju nu med den nya frisyren.
SKITSNYGG!

Vädret ja, Loki var förankrad i den skånska leran :-)

KRAM

http://www.hastfysioterapeuten.com

 
Aramis

Aramis

19 november 2009 13:10

Se där vilken snygging!!! Superfint blev du! Kuuul se dina fina inköp från Gekås! Blir så sugen på att åka dit igen! Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

E-K

19 november 2009 13:35

Den nya frillan blev ju kalas snygg!
Föresten såg du att Orvar hade fixat tomte frillan med ;)

 
Caroline

Caroline

19 november 2009 19:45

Fina grejor du köpt Natalja! Jag ska också till Ullared snart =) Läääängtar! Kram

http://superselma.bloggsida.se

 
Ingen bild

Natalja

19 november 2009 23:00

Åsa: Taaaaack!!! Va du är snäll o rar! Trivs fin fint i frisyren. Tur att det är någon nytta med leran ; )
Pussa Loki från oss! Kram kram

Aramis: Oooh, jag bugar o bockar : ) ps. nu har jag äntligen hittat ett par stövlar (inte ridstövar) så jag slipper springa runt i mina snygga basketkängorna mer, ha ha!!
kram kram

E-K: Tack! Jaaa, jag såg! Varken tomteskägg eller skepparkrans ; )

Caroline: Va roooligt!! Hoppas du hittar massa fina saker du med! kram

 
Maria

Maria

20 november 2009 23:14

Nu är ju både du och Latin nyklippta då.... Riktiga snyggingar båda två!
Kram.

http://miias-maria.blogspot.se

 
Ingen bild

Natalja

21 november 2009 19:05

Maria: Jaaa visst! Å tack snälla du! Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards