Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Vilken Dag!

Av Natalja - 16 mars 2010 22:23

Inte nog med att SOLEN har värmt Blekinge större delen av dagen, den har även fått bort en hel del snö också   


Sen fick jag ett sms att jag hade ett paket att hämta hos "EU-moppen"

Det är Karlskronas "BussGods" ombud.

Självklart körde jag raka vägen dit efter jobbet (utan att passera GÅ)

och till min stora lycka var det mina nya stövlar som hade kommit.


Jag slet upp kartongen i bilen och dom var precis så fina som på bilderna.

Det är ju så att jag är är en snål smålänning och har helt enkelt inte råd att köpa dyra prylar. MEN hittar jag något fynd, tvekar jag inte att slå till.

Dessa stövlar är av märket Petrie och var bara provade 2 gånger. För dessa fick jag betala 1500 kr. Det bästa av allt var att dom passade, annars hade dom varit dyra även om dom kostat 150 kr   


    


Roger som agerade fotograf tyckte att jag skulle modella lite när jag ändå var igång.


"Grodhoppar-ryttaren"

  


"Jockey-ryttaren"

  


"Rock`n`Roll-ryttaren"

  


och till sist, den vanliga dressyrryttaren (lägg märke till den alvarliga blicken och den lite smått tråkiga uppsynen)

  


Inte nog med att stövlarna kom... I brevlådan låg ett kuvert, från KYRA!!   

  


Det innehöll två biljetter till Kyras Clinic i Helsingborg på söndag.

Det är jag och Fideli ska dit med stora öron och hoppas att vi får mycket matnyttiga tips att ta med hem igen.

Är det Karlskronabor som ska dit och vill dela bil och bensinpengar så har vi plats i baksätet   


Jag valde att inte köra till stallet med mina nya fina stövlar.

Vill ju inte grisa ner dom första dagen.  


Tog in hästarna till en början, hängde in hö till Latin och la BoT värmaren under termotäcket. Sen var det lite täckesbyten, mer hö packning och till sist mockning. När det var klart fick Latin en nogrann massagegenomgång.

Hals och nacke är jättespända just nu. Är det sviter efter kandarridningen. Han grejar ju så in i norden mycket med tungan med kandaret. Och jag har märkt ett samband där, ju oroligare mun desto värre hals. Men det är ju inte så konstigt eftersom tungan fäster uppe i Atlaskotan.


Han tyckte det var såååå skönt trots att han fäller som en julegran som har stått inne för länge. Tror aldrig att han varit så fin i pälsen som han är nu   

Jag har nästan alltid fått ge honom B-vitaminer vid fällningen för att han har varit snubblig, trött och lättirriterad då. Läste på lite i höstas varför man ger B-vitamin. Det fanns inga forskningar som visade att hästen får bättre päls av B-vitamin. Men... är det verkligen det som hästägare är ute efter. att få fin päls. Jag som allti har gett Latin B-vitaminer för att underlätta pälssättning/pälsfällning.  Det går tydligen åt en hel mängd protein när hästen ska tillverka päls. Så det är mer protein hästen behöver i första hand. Sen ska man börja motverka detta långt innan dom börjar fälla, det är det inte många som tänker på. Det är något sent att proppa i dom en massa gojja den dagen pälsen ramlar   


Jag ökade för ett par veckor sen Latins hö-giva för att han skulle ha lite mer i bagaget när det var dags för fällning. Jag tror och inbillar mig att mineral/vitamintillskottet Chevinal Plus gör underverk!!

Så i år blir inga B-vitaminer i Latins mat. Han verkar må bra ändå, men jag håller alltid ett öga öppet åt det hållet.




 
 
Maria

Maria

17 mars 2010 11:53

Du är ju för söt! Så snygg i dom nya stövlarna =).
Fia och jag tittar förbi på fredag... em fikat antar jag att det blir, du jobbar väl då??!!!
Kram

http://miias-maria.blogspot.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

17 mars 2010 13:11

Ha ha ha :o) Men du är ju bara för rolig tös! Som jag skrattade åt alla dina poser :) URLÄCKRA stövlar!!!!!!!!!! Supersupersnygga! De kommer att vara pricken över i:et nästa söndag i Kalmar! Hoppas jag kan komma förbi - vore så hiiimla roligt! Ska bli supertrevligt träffas lite som hastigast nu på söndag också! Kramar i massor till er!

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

E-K

17 mars 2010 16:21

Snygga stövlar! Går det inte bra kommer ni ju iaf å vara snyggast på stället! :)
Hoppas du är redo för grababrna grus på fredag! Tror Orvar blir lite lycklig över att jag kommer med bebis i vår! :)

 
Therre

Therre

17 mars 2010 20:21

Jäklar vilket kap! 1500 för Petrie är ju rena rånet! Och snygga var de ju också :)
Tack för roliga bilder och att du kan bjuda på dig själv :)

http://therre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

17 mars 2010 22:53

Maria: Hi hi, Tack du! Klart jag jobbar på fredag, jag jobbar ju alltid ; ) Gott med fika. Ni är så välkomna! Kram

Aramis: Tokig är mitt mellannamn ; )
Vet inte om jag vågar rida i stövlarna på tävlingen, måste nog "rida in dom" först, ha ha!
Jaaa! Va kul att ses igen på söndag! Många kramar

E-K: oj oj oj, Gubbarna kommer att bli dunderglada över din lilla pojk. Arne lär fösa ut er i sjön, vänta bara hi hi!!

Therre: Visst var det!! Jag kunde helt enkelt inte låta bli när det var "mina" mått dessutom : )
Som Aramis skrev, jag är lite tokig. Den seriösa sidan av mig är bara en fasad, ha ha!!

 
ylle

ylle

19 mars 2010 14:32

Skitsnygga stövlar! Och så fint Du poserar, jag gillade nog "Rock´n roll-ryttaren" bäst, avspänt ska det va!!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Natalja

21 mars 2010 23:20

Ylle: Tack du! Ja visst är det mest ös i Rock´n´roll ryttaren ; )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards