Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Oj va konstigt!

Av Natalja - 17 mars 2010 22:31

Jag var ju bara tvungen att testa stövlarna idag.

Det var (hör och häpna) mildgrader ikväll och inte alls stenhårt i marken.


Latin fick sadel och träns på sig. Jag hoppade i stövlarna och hade fullt skå att bara klättra upp på pallen   Å då är dessa stövlarna ändå inte så där tok-höga med "dressyrbåge" som alla dressyrryttare vill ha.


Vilken märklig känsla det var!! Jag är egentligen en "skor+ shortchaps" ryttare men sen jag bröt benet har jag ju inte kunnat rida i något annat än stövlarna.

Mina första stövlar var ett par jättemjuka OCH jättekorta läderstövlar från HÖÖKS. Det gav samma stöd som en fotbollsstrumpa, ha ha

Nästa par som jag köpte för 2-3 år sen var ett par Sportive High Rider II. Det är inte heller en hård stövel. Dessa jag hade på fötterna idag, är betydligt hårdare och ger ett stabilt stöd för hela vristen.


Nu kunde jag inte vinkla ut tårna som Charlie Chaplin som jag brukar. Jag kunde inte heller dra upp hälen för att skänkla... Hur ska det gå att rida egentligen tänkte jag!?!? Jag hade ju visserligen tagit med mig spöet men utan ben brukar det vara knepigt att få någonting att fungera.

Jag kände mig sån här!


  


För av någon outgrundlig anledning så blev hela jag stel bara för att stövlarna var det   


Vi red iväg på den mjuka grusvägen och ställde in siktet på Åby.

Å inte var det någon slö och okänslig häst jag satt på inte!

Tvärtom. Han var DÖPIGG och reagerade bara jag viftade på lilltån.

Vilken märklig upplevelse!!

Ni som rider med liknande stövlar, har ni upplevt samma fenomen?

Går det verkligen skänkla när man inte kan röra sig eller är det bara jag som har fått tenn i benen?


Idag gick det som sagt kanon trots stela ben men jag vågar ju inte lita på att han alltid kommer att var så fin. Jag fick till och med proa på honom när han blev lite väl het på gröten.

Sista uppförsbacken hemåt tog han i, det var precis som han ville testa om det gick att länga steget något (eller var det jag kanske, he he)


Frågan är om jag ska ta med stövlarna till ridhuset i morgon eller inte?!



 
 
Jannike

Jannike

17 mars 2010 23:00

Jag röstar för att du ska ta med dig stövlarna när du rider i ridhuset, övning ger färdighet heter det ju! Bara för det ska jag också dra på mig mina stenålders cavallo och se om det går att rida i dem imorgon

http://www.jannikejd.blogg.se

 
Emily

Emily

18 mars 2010 09:55

Tycker med att du ska stövlarna till ridhuset.

http://emiiily.blogspot.com

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

18 mars 2010 12:34

Nu börjar operation gå in läderridstövlar! Ett kapitel för sig - men ack så sköna de blir sen *looove*. Det är allmänt känt att läderridstövlar är stenhårda i början. Det är bara att gå i dem så ofta du kan, gärna hemma när du bara traskar runt i huset. När detta är gjort har du två vänner för livet :o) Kram kram
Ps. Härligt att ridpasset gick så fint - trots avsaknaden på ben, hi hi :)

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

21 mars 2010 23:15

Jannike: Hoppas ditt dressyrpass gick bra i Cavallostövlarna! Jag tog med mina men oj va jag hade svårt att sitta ner i traven med dom : o


Emily: Dom åkte med! Övning ger färdighet!

Aramis: Åh, är det så? Då ska jag genast springa omkring med dom här hemma, ha ha!
kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards