Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

Hagbyte

Av Natalja - 1 juni 2010 22:24

Jag har ju fullständigt glömt bort att berätta om Latins flytt!

Nä, han har varken bytt stall eller box, däremot har han efter 2,5 år bytt hagsällskap. Ture har fått en yngre lekkamrat och Latin har flyttat in till Bella.

Ja, Ture och Gold fick bekanta sig med varandra redan i lördags och har gått med varandra sen dess. Latin var ju borta större delen av söndagen men när han kom hem fick han gå ut en stund tillsammans med Bella.

Hon blev helt överlycklig över att få in en så stilig kille i hagen. Latin var dock mest intresserad av att äta gräs och hälsade knappt på det ivriga lilla stoet. Hon sprang och visade upp sig, men han lyfte knappt huvudet från marken.


Hoppas att Latins lugn kan smitta av sig lite på Bella som är lite halvstirrig. För jag tror inte att hon kan jaga upp honom på något vis   


Magen min har mått ganska bra idag men jag har ändå ätit med försiktighet och jag känner mig som en pigg åttioåring. Har svårt att låta bli ridningen även när jag känner mig vissen, så det fick bli en lugn runda med damsällskap.


      


Vi tog Grisarundan med mycket skritt. Jag hade hoppat i de nya stövlarna och de kändes väldigt bra idag. Får nog ta och rida på banan någon dag snart å se om de funkar även där   


Med tanke på att Latin vilade igår så kändes han rätt fin ändå. Lite stel i hals och nacke men när rundan nästan var slut... ja då var han uppvärmd och fin fin i formen. Ja ja, även han kan behöva en kort runda ibland. Man behöver ju inte alltid jobba ihjäl sig.


Å vad stod det egentligen på det där dressyrprotokollet som jag fick i söndags.

Jo på första sidan fick jag en hög med 5or. Fick bara en enda 4a och resten 6or. De sista bedömningsgrupperna är också intressanta eftersom de visar helheten.

På gångarter fick jag 6

Framåtbjudningen fick jag 5, å det var ju sant. Han var ju dö-seg!!

och då blev det även en 5a på lösgjordheten

Eftersom mina hjälper inte gick igenom blev det även en 5a på sitsen

Men jag fick en 6a på korrektheten   


Kollentaren från domaren var:
Öppen i formen, mer samling önskas, bättre i galopp. Prydligt!


Inte så illa va? Jag är i alla fall dunder-nöjd och tänker inte gå i pension än!!


Resultaten från finalen har kommit ut på Smålands Ridsportförbund och jag hade varken gissat fel eller räknat tokigt.

Vi kom 3:a   


1. Ostkustens Dressyrryttare          24p             
2. Ölands Ryttarförening               16p

3. Karlskrona-Lyckå Ridklubb    13p

4. Wisby Ridklubb                         11p

5. Växjöortens Fältrittklubb           9p

6. Ridklubben Udden                      8p

7. Hakarps Ryttarförening              2p


 
 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

2 juni 2010 14:34

En lugn runda gör bra för både kropp och själ, såväl hos människa som hos häst! Hoppas du kryar på dig nu min vän! Inge roligt må som en 80-åring, även om du nu var en pigg sådan :o) Hihi! Kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
rackemarie

rackemarie

2 juni 2010 14:36

Vi har också en Gold, men ingen Ture, men väl en Rune och vi hade en Sune (RIP). Lite kul med "farbrornamn" på hästar;D. Jag tror att Racke och Latin skulle prata samma språk i hagen, dvs mat, mat, mat...

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Caroline

Caroline

2 juni 2010 20:43

Sötis Latinen! Vad bra med mål innan tävling, då kanske man bir mer fokuserad. Kul att det går så bra för er, det har verkigen skett en stor positiv förändring =)) Om en vecka kommer jag till Blekinge, nu kan jag ju lasta min envisa ponny så då kommer jag gärna till dig och Tinen i Jämjö! Hörs! KRAM

http://superselma.bloggsida.se

 
Ingen bild

Natalja

2 juni 2010 23:54

Aramis: Den rundan gjorde susen, nu känner jag mig redan yngre ; ) Kram kram

rackemarie: Ha ha, Rune var ju lite roligt som hästnamn. En häst jag red som yngre hette Arne och en annan i samma stall kallades Svante. Det finns många skojjiga namn minsann!

Caroline: Tack snälla du! Mål måste man ha, tycker jag i alla fall. Å välkommen hem! Klart du och Pepsika ska komma till Jämjö. Då kan vi ta en långtur : ) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards