Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Saknar ord...

Av Natalja - 13 september 2010 23:42

Detta kommer att bli den jobbigaste veckan i mitt liv....   



Tog med Latin upp på ridbanan.

Lät honom gå ett par varv i skritt.

Han rör sig stelt och utan energi.

Han är tjock i benen och ser helt livlös ut.

Han har gett upp.

Hans kropp har gett upp.


Smackade på honom och bad om trav. Han är precis lika halt i vänster varv som han var för tre veckor sen... I höger varv ser man inte ens att han lyfter hovarna från marken.


Många tårar har trillat idag....

Hur jag än försöker förbereda mig på vad veterinärens utlåtande bli på torsdag, så går det inte... Jag känner redan en enorm saknad, fast han fortfarande finns här hos mig   


Förlåt, men det är tungt att andas....


Älskade Latinen!!!


  


Varför heter Bloggen "Latin, en så kallad dressyrhäst"?

Jo, för honom är det inte självklart att vara en dressyrhäst.

Han har inte haft kroppen för det, han har inga gångarter att skryta med.

Hur har han lyckats komma så långt som vi ändå har gjort?

Jo tack vare han är så snäll. Han är världens snällaste häst.

Nu, med facit i hand, förstår jag verkligen hur jobbigt dressyrarbetet har varit för honom.

Jag är evigt tacksam för de 14 åren jag fått tillbringa tillsammans med honom.

Han har lärt mig enormt mycket.....


 
 
Sanna

Sanna

14 september 2010 00:04

Du skriver fint.
Och texten är berörande.
Jag känner mig så ledsen när jag läser det, för jag kan förstå hur jobbigt det är med en skadad häst. Jag hoppas att det blir bra tillslut! Kram.

http://www.bluegreen.bloggplatsen.se

 
Jannike

Jannike

14 september 2010 03:12

Lider oerhört med dig och har följt er kamp i tystnad både här och på buke. Min stallägare åkte in till stenestad samma vecka som du gjorde första gången och era återbesök har följt varandra veckovis, denna häst är det helt kört för tyvärr och tycker att det är otroligt sorgligt att två så fina hästar haft sådan otur!

http://www.jannikejd.blogg.se

 
Tessan

Tessan

14 september 2010 05:17

Natalja, du får inte ge upp!!! Latin har inte gjort det, det lovar jag dej..
Detta är den skada som är så svår att bearbeta för ena dagen bra och nästa dag jätte halt, Roxette är precis likadan! Men lovar att du inte ger upp fram tills torsdag iaf! Följer Roger med dej på Tosdag? Kram till er båda från oss som sitter i samma sist. Hur man än försöker att hjälpa dom så vill det sig inte, men än finns det hopp för er! Kramar i massor!

http://latin.bloggagratis.se

 
Emily

Emily

14 september 2010 08:18

Jag blir så ledsen när jag läser detta inlägget, jag hoppas verkligen att det ska bli bättre. Ni har ju kämpat, men du får inte ge upp som Tessan skrev, inte än.
Styrke kramar

http://emiiily.blogspot.com

 
Ingen bild

Izza

14 september 2010 10:22

Kram!

 
Caroline

Caroline

14 september 2010 12:03

Usch... det är egentligen det enda jag kan få ur mig, men förstår precis hur du känner dig. Om två veckor ska lilla Selma få somna in. Hon är kry fast åren till gången. Men man kan inte alltid se till människans bästa utan även tänka på sin bästa vän. Hur man känner för sin häst kommer inte ändras vare sig de är vid liv eller inte. Jag är glad över att få fortsätta mitt liv med vetskap om att jag gjort min bästa väns liv värdigt. Det tycker jag är stort. Vi är ändå lika hästarna och vi - för vi glömmer inte. KRAM PÅ DIG NATALJA

http://superselma.bloggsida.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

14 september 2010 12:08

Och jag saknar också ord... Vad ska man skriva i detta läge - där ord bara känns överflödiga? Jag tänker på er. Många kramar

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

14 september 2010 12:51

Åhh tårarna rinner på mig med nu... igår var det exakt 4år sen jag fick följa med dej ut och rida på Latin. Det var samma dag som jag tog bort min älskade ponny

http://heavenisaplacenearby.blogg.se

 
Therre

Therre

14 september 2010 19:48

Jag saknar, precis som övriga, ord...det känns meningslöst på något sätt, ord är ingen bra tröst, den bästa trösten är att få borra in huvudet i den där härliga hästhalsen och bara gråta. Tänker på er!
Många många kramar (och nu kommer tårarna också)

http://therre.bloggagratis.se

 
Ylle

Ylle

14 september 2010 19:56

Det är aldrig lätt att ens vän är dålig, om man anar slutet är det förstås ännu värre, den sorgen går inte att bota. Jag sörjde min vackra snälla hästpojke i flera år innan han fick sluta sina dagar... Men jag skickar många många kramar till Dig och hoppas att det ändå inte är så illa som Du befarar...

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

14 september 2010 20:06

Hela min kommentar kom inte med... men jag skrev också att du inte får ge upp nu...
Du måste hålla viljan, hoppet och drömmarna vid liv!
Många kramar!

http://heavenisaplacenearby.blogg.se

 
Nina

Nina

14 september 2010 20:37

Håller med alla andra, själv saknar jag ord
*styrkekramar*

http://www.justonepicture.blogg.se

 
Ingen bild

Lisa o Mischa

14 september 2010 20:43

*styrkekramar*

 
Ingen bild

Gunilla

14 september 2010 21:45

Usch,jag saknar ord Natalja,men jag håller alla tummar för er och hoppas att det trots allt finns hopp.Kram Gunilla

 
Maria

Maria

14 september 2010 22:29

Mina tårar rinner oxå. Fy vad jobbigt Nattis. Man önskar att ens djur kunde prata när det blir såhär, så han kunde berätta för dig hur han mår och känner.
Känner med dig och hoppas för er.
Kramar

http://hppt://miias-maria.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny

15 september 2010 16:39

Usch så sorgligt..! Man vill inte att den dagen ska komma... =( Pussa Latin från mig! Jag har ju hängt på honom en gång för mååånga år sedan, det glömmer jag inte. Så snäll häst!!
Kramar Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards