Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Jag är SÅ glad!

Av Natalja - 18 september 2010 16:07

Denna veckan tog en oväntad vändning.

Jag känner en oerhörd lättnad och även om jag var helt slut i både kropp och själ igår så har jag ett stort leende på mina läppar!

Tänkte att jag skulle sova ut och det gjorde jag med råga   

Vaknade strax innan 11, har inte sovit så gott på länge!!


Latin kommer att få vila helt hela helgen.

Han har fått ett varmare täcke ute och även ett tjockare inne.

Han ska hållas varm!

Igår när jag red BellaBus i stormen fick han även ha BoT värmaren över manken.


Frågan är hur jag ska få i honom Butta i 40 dagar. Blandade det i betforn igår.... men Mr Tiin märkte det direkt, he he.

Det andra preparatet, Adequan fanns inte på Apoteket (inte på något apotek i hela Blekinge) och det gick inte att beställa.

Får jaga vidare nästa vecka, annars får jag köpa glukosamin på burk i stället.


Ikväll blir det ridning och putsning av BellaBus.

I morgon ska vi till Lyckeby och rida en LB:2


  


Tack tack tack alla underbara medmänniskor!!

Helt otroligt att så många hjälper mig att hålla tummarna för mig och Latin.

Han ska bli bra!! Eller hur? Vi ska i alla fall jobba åt det hållet och hoppas på det bästa. Han är verkligen värd att kämpa för!! Min fina pojk   


  

 
 
Nina

Nina

18 september 2010 19:12

Prova att blanda det med äppeljuice (kör på ekologiskt så slipper du en massa tillsatser och skit) :)

Hoppas det går bra för dig och Bella imorrn! :)

Kram

http://www.justonepicture.blogg.se

 
Jessica

Jessica

18 september 2010 19:51

Och om det inte fungerar med äppeljuicen (eller på något annat sätt så att han äter upp det självmant) så finns det doseringssprutor (funkar på samma sätt som avmaskningsmedelsprutorna). Bara blanda upp med lite vatten och spruta in i munnen... Lite meckigt kanske men man får in snitsen efter några gånger! =)

Lycka till på tävlingen!

Kram

http://dromdansaren.blogg.se

 
Emily

Emily

18 september 2010 20:03

Du tror inte han vänjer sig vid smaken efter ett par dagar då? Att han "glömmer" hur de ska smaka riktigt.

http://emiiily.blogspot.com

 
Linda

Linda

18 september 2010 20:56

Enklaste sättet att ge butta är via doseringsspruta direkt i munnen. Inte många hästar som äter det direkt i maten :-)

http://www.cheran.blogg.se

 
Emma

Emma

18 september 2010 22:17

Klart han ska bli bra! :)

Lycka till på tävlingen!

http://spirans.blogg.se

 
Ingen bild

Scilla

19 september 2010 09:29

Mitt tips är att istället för glukosamin köpa Flexjoint det är dyrt men jag märkte betydligt skillnad på det än glukosamin.

 
Ingen bild

Jenny

19 september 2010 14:12

Jag delade äpplen till Loppan och gjorde hål där jag hällde i Buttan, funkade på henne =D

 
Ylle

Ylle

20 september 2010 08:30

jag förstår att Du är glad och lycklig och andas ut nu.... när värsta spänningen släppt... kram

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofie Abbereus

21 september 2010 08:12

Optimus gick på det om man blandade lite betfor med hela dagsransonen vitlök + buttan, vitlök döljer det mesta..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards