Direktlänk till inlägg 10 november 2010

2 dagar i samma inlägg

Av Natalja - 10 november 2010 22:12

Blääääk va jag är less på det mesta just nu   

Om jag inte jobbar ihjäl mig så lär jag väl snart drunkna i en vattenpöl eller så fryser jag fast i grepen.

Det känns som dygnets timmarna inte räcker till...

Det är bara mörkt och kallt och mörkt... å kallt   

Kläderna passar inte, håret är gräsligt å huvudet värker.

Är trött och tjurig å glömsk... Får nog försöka ta det lite piano ett tag innan det brister. Men det är svårt, mycket svårt när man vill så mycket men hur man än försöker så räcker man inte till.

Denna höst har varit ju varit ganska så upp och ner. Det tar på krafterna...

Tur att jag har en förstående Älskling, två glada hundar och en underbar Pålle!


Igår tog i alla fall jag och Malin en skrittrunda med djuren. Vi hade planerat att rida på banan men där var det upptaget med ridlektion. Vi travade 20 meter x två och Latin kändes väldigt fin. Grusvägen var spikrak och lagomt mjuk och sviktande. Perfekt!


Idag tog jag en tur på banan själv. Naturligtvis började det regna...

Jobbade Tiin så gott det går i skritt med stora volter och flyttar honom aningens försiktigt för skänklarna. Han svarade fint och jobbade på bra. Var helt skummig i munnen efter bara en kort stund. Det var dock lite läskigt längst bort i hörnet, ha ha, gamle man skyndade förbi emellanåt.


Förresten så har jag ju glömt att berätta om Kalle och Anki, våra oväntade gäster!

Kalle satt utanför dörren i torsdags kväll. Han var ganska smutsig och lätt förvirrad. Vi bjöd honom på en brödskiva och han stannade kvar hela natten.

I fredags morse åkte jag till Stenestad och Roger till jobbet.

Vem var kvar på eftermiddagen om inte Kalle!!

Han hade även fått sällskap av Anki   



Roger gick till ett av grannhusen som har höns för att höra om de saknade ett par ankor. Visst gjorde de det!! Räven hade varit framme i torsdags. Kalle hade lyckats fly bort till oss och på någotvis hade väl även Anki undkommit honom.

Deras ägare kom och hämtade paret och ordningen var återställd.

Lite märkligt dock att dom valde vår inhängnade trädgård med tillhörande hundar och hur tog de sig in?? Myskankor brukar ju vara vingklippta.


Tid att sova... upp tidigt i morgon för att släppa ut hästarna   

 
 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

10 november 2010 23:27

Usch vännen :( Ta hand om dig!!! Jag har sagt det förr och säger det igen; du skulle behöva ha din pålle på ett ställe där det fanns både ridhus och ingick mer service! Jag FÖRSTÅR inte hur man orkar jobba heltid och dessutom sedan åka fram och tillbaka till sitt stall där man måste ta ut och in och fodra och ha sig. En STOR eloge till alla dessa som orkar! Men som sagt; hälsan går före allt! Det är bra att du är uppmärksam! Många kramar till dig du tappra kvinna :o)

http://aramise.bloggagratis.se

Natalja

16 november 2010 22:34

Tänk att det ska behöva ta nästan en veckan innan jag lyckas svara på kommentarerna, illa!!
Ja, ibland undrar jag också vad det är som driver en. Det ÄR tungt att ha häst vintertid men som jag har sagt tidigare så finns det inte många stall här i närheten som erbjuder fullservice samt ridhus och de som finns kostar därefter : (

Tack snälla du! Jag lovar att vara aktsam! kramkram

 
ylle

ylle

11 november 2010 06:41

Jag tycker också att Du är tapper! Men November kan ha den där inverkan på oss, för litet ljus, för mycket skvätt och is. Håll näsan högt, och tänk på vilken god gärning Du gjorde med Kalle och Anki!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Natalja

16 november 2010 22:31

Jag brukar ju gilla hösten, men i år verkade inte energin räcka till.
Svackor har vi alla och som tur är börjar jag ta mig ur min : )
Tack snäll!

 
Ingen bild

Izza

11 november 2010 15:10

Trevligt med ankbesök :) då får bjuda dem på en kopp kaffe om de kommer tillbaka.
Mindre trevligt att läsa hur du känner dig, men som Ylle skrev. November är ingen rolig månad! Hoppas det vänder snart för dig. Var stark och säg nej ett par ggr så du får lite vila.
Visst låter det enklet? Är urusel på det själv. Men det hjälper ingen allra minst dig själv om du rasar.
Styrke Kram

Natalja

16 november 2010 22:27

Att det kan vara så svårt att ta hand om sig själv. Det är verkligen lättare sagt än gjort att säga nej och bara ta det lugnt!
Tack för värmande ord, det känns reda bättre! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards