Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Intensiv vecka!

Av Natalja - 8 maj 2011 22:16

Ja, det har verkligen inte varit en lugn stund denna veckan.

Latin och jag tog en tur runt Grisarundan i torsdags tilsammans med Babsan och Ture. Sen vilade han i fredags, men jag fick slita.


Upp med tuppen i lördags och ägnade större dagen åt hus-fix.

Avslutade dagen med en ritt på en styck stelbent brun. Han var lite kinkig och ville inte gärna göra som han blev tillsagd. Vi tog en liten lagom tur där vi även hittade en ny mysig stig. Ritten avslutades tipp-topp, förmodligen var han bara "seg-startad".

Jag rensade en massa ogräs och det resulterade i väääärldens träningsvärk idag!! 

Uh, jag tog mig knappt ur sängen...

Ändå fick jag masa mig upp i gryningen och forsätta arbetet.

Varför detta puts och fix....?? Jo på lördag den 14 är det husvisning.

Vårt lilla gula hus är numera till SALU

Om någon gillar det och slår till, ja då flyttar vi ett par kilometer norrut, till ett annat litet rött hus   

Närmare presentation av det kommer, om flytten blir aktuell.


Redan kl 14 fick jag "ledigt" från ogräs och målarpenslar.

Då for jag till stallet och dammade av Latin. Lyckades inte helt dock utan lastade en styck grå häst i det gråa häst-släpet.

Målet med resan var Lösen Prästgård där Jennice bor.

Nina och Anneli var redan där, konstigt att jag alltid är sist!


Vi började med teori och fika. Ja som ni förstår så var det en uppföljning av kursen i Equibalance. Martina tittade också förbi, dock utan häst.

Vi lärde oss känna våra kroppar lite till och hittade massa skevheter.

Sen plockade vi fram hästarna och började med att gå med dem.


Vi skulle tänka att våra ben var hästens bakben.

Det gick bättre än vad vi hade hoppats på!!


Jennice


 


Nina


 


Jag med min växande rumpa!! (trodde det var magen som skulle växa)


 

Sen satt vi upp och fortsatte med arbetet från hästryggen.

Det gick bra, och det gick dåligt. Det är väl så när man lär in något nytt. Man vill att allt ska sitta direkt och gör det inte det, ja då blir man lite frustrerad, jag i alla fall! Men Anneli hjälpte oss komma på rätt köl när det körde ihop sig och förklarade vad vi gjorde för fel och vad vi skulle gjort istället. Hon sa även till NÄR vi gjorde rätt, så klart!


Lite bilder på en koncentrerad ryttare.


 

 

 

Ja, å det är väl så här det ska se ut när man gör rätt (tror jag)

Ställd häst trots lös innetygel.


 

De andra två eleverna var minst lika koncentrerade som va jag var, hi hi


 

 

Latin uppskattade träningen lika mycket som förra gången, jag är lite mer förvirrad. Känner att jag behöver träna och öva MASSOR för att få bort gamla olater. Men man lär sig så länge man lever, å skam den som ger sig!


Återkommer med mer tankar om träningen när jag sovit lite, för nu är energin tvärslut!!


God Natt!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards