Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Inlägget som försvann....

Av Natalja - 10 oktober 2011 13:54

Morr....


Finns det något mer irriterande när man har skrivit ett låååååångt inlägg, å så är man nöjd och trycker på spara inlägget... å då är allt bara borta!!!
Det går liksom inte att återskapa samma inlägg även om man hade skrivit om det direkt. Därför är det bättre att vänta en stund och sen göra ett nytt försök.

Jo så här var det.... I lördags var jag på IKEA och handlade det sista till Bäbisen. Nu kan den få komma precis när den vill!! Vi har gjort en liten gissningstävling angående dag, vikt, längd och kön.

Jag tror den kommer den 16:e, är 52 cm lång, väger 4130 och är en pojk. Är det någon annan som vågar sig på en gissning?

Just nu lider jag enormt av träna/tävla abstinens.
Jag hade hoppats på att kunna åka till klubben och titta på deras årliga dressyrtävling, men pga hosta i ridskolestallet är tävlingen flyttad en månad framåt.

 Som tur var så hade jag fått nys om en annan mindre dressyrtävling på grann-klubben Rosenholm. Min kära vän Maria skulle vara med TROTS att hon också är gravid (vecka 32) och Lillans häst Chess (som jag red för något år sen) med hennes lillasyrra i sadeln.

Jag plockade upp Fia i farten och vi hann precis in för att se Chess och hans första start i dressyr, LC.

Sen var det Marias tur, hon var först ut i LB:1


Prince gick kanonbra och Maria red fantastiskt med tanke på magen.

 


Prince såg nöjd ut men Maria envisades med att tro att de skulle komma sist.

Chess var lite lättare att förutspå placeringen för han var ju ensam i sin klass!

  


Så blev det ängligen prisutdelning och Chess fick sin rosett.

  


Maria kallades också in på banan och gissa om hon blev glad och förvånad när det visade sig att hon vann!! Inte illa för en gravid som inte har tävlat på 3 år!

  


Utanför satt Marias lilla vovve Kosmo och väntade!

 


Klubbmästare i dressyr 2011!

 


Chess och Katarina / Prince och Maria, alla lika glada!!

 


Men inte botade detta min abstinens, nej den blev nästan värre istället.

Inte blev det heller bättre när jag läste förra årets INLÄGG.

Men men, jag lovar att vara tillbaka på tävlingsbanorna snart, kanske redan nästa år!


När jag sen kom hem ägnade jag lite tid till trädgården.

Plockade undan lite sommarblommor, rensade ogräs och plockade äpplen.
Innan dagen tog slut gjorde jag lite höstfint utanför dörren.

Sen somnade jag gott i soffan medans Roger tittade på TV. Jag är ett oerhört trevligt sällskap just nu (NOT) ha ha!

     

Sist men inte minst.... Grattis Xera på din 11 års dag!

 
 
Ingen bild

Anna

10 oktober 2011 16:32

Grattis mamsen önskar Mixie!

 
Ingen bild

Maria Palmqvist

10 oktober 2011 18:45

Tack för dom fina orden! Ja, snacka om att jag blev förvånad när dom ropade upp mitt namn! O dessutom blev etta! Trodde ju hon som stod jämte mig vann! :) Vilka fina bilder du tog me! Jag lyckas ju t.o.m gömma magen bakom pokalen ¨haha
Grattis Xera än en gång på din födelsedag! Hoppas du o matte haft en bra dag! :) Kramar

 
Torill

Torill

11 oktober 2011 09:30

Jag tror också att det är en kille.. han kommer till världen natten mellan den 21 och 22 oktober och väger sisådär 3780. :-D

http://stallveckholm.wordpress.com

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

11 oktober 2011 12:52

Hihi - min kommentar försvann visst :o) Hmm... Vad är det för märkligt som händer? Hur som helst så gratulerar Zäta Xera och jag med för den delen! Härligt med så fina höst"saker" utanför dörren - fint blev det! Många kramar till dig

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

15 oktober 2011 11:24

Anna: Xera tackar för grattulationerna : )

Maria: Hi hi, ja du såg allt överraskad ut när de läste upp ditt namn först!! Både jag och Xera tackar!! Vi ses! Kramar

Torill: Då väntar vi och ser! De flesta gissar att det är en Pojk, utom blivande papppa Roger!

Aramis: Oj, går det troll i bloggen tros?!?
Xera tackar stiliga Zäta! Hoppas kaninen håller sig borta från mina "prydnadsäpplen" hi hi.
kram kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards