Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Så glada : )

Av Natalja - 1 november 2011 18:33

Idag har jag äntligen lyckats få ihop lite tid till hästarna.

Låter kanske kontstigt men det här med att vara mamma tar ALL tid!!

I morse tog det två timmar bara att äta frukost...


Vi stoppade ner lill-Theo i vagnen och gick ner till hästarna. Hundarna var också med.

Så tog jag fram grimmorna och inne på logen möttes av en väldigt nyfiken Latin. Båda hoppade nästan in i grimmorna själva. Sen traskade vi ut på gårdsplanen. Latin gick med försiktiga steg med sina barfota-fötter. Sen gick vi vidare mot sommarhagen. Gick igenom grinden, stängde och släpte båda två.


Så här såg det ut sen!!



 

Kolla in min före detta dressyrhäst! Lite stelbent, ganska skitig, rätt så raggig.... men OOOOOOOOO så lycklig!


Lille Jojje gjorde likadant men han fastnade inte på film, bara på kort.


 


Svarta Hingsten... i miniformat!


   


Sen fick de gå där ett par timmar och äta av det sista höstgräset medans vi städade deras lägenhet.


 


I morgon hinner jag kanske "longera" dom, hihi


 
 
Ingen bild

Izza

2 november 2011 12:42

Åå så härligt, fick nästan en tår i ögat av att se din lyckliag gamla pålle :) (inte så gammal kanske men ändå).

 
Ingen bild

Edit

2 november 2011 21:06

Härliga bilder :O)

 
Ingen bild

Martina

4 november 2011 12:21

Jag tror dig, ibland kan det ta en hel förmiddag att komma ur mysbrallorna ;) njut av tiden för den går väldigt fort ♥ Trevlig helg! Kram

 
Torill

Torill

5 november 2011 08:43

hahah, skrattar högt av din snygga dressyrare där han spontanbockar direkt från stillastående.. han liksom vet inte riktigt hur han skall få ur sig energin. :)) .. tycker han är hemskt smidig som rullar över fram och tillbaka flera gånger om.. min 6-åring grejar inte det (för tjock antagligen :-/ )

http://stallveckholm.wordpress.com

 
Therre

Therre

5 november 2011 10:43

Latin är ju helt vild och galen!! Kul att se honom så lycklig :)
Kram

http://therre.bloggagratis.se

 
Mimmi Naveed

Mimmi Naveed

5 november 2011 19:06

Hej sötnos :)
kan du snälla tipsa hur mitt nästa plagg ska se ut? :D

http://mimmiiiss.blogg.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

6 november 2011 18:51

Hahaha - guuud vad kul han har det :o) Kram

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards