Direktlänk till inlägg 15 december 2011

"The botten is nådd"

Av Natalja - 15 december 2011 21:14

Vaknade av att regnet piskade mot sovrumsfönstret.

Vinden tog tag i altantaket så det dundrade.

Det är december och det ska vara kallt och snö nu. HALLÅ!! Något är fel!!

Stäng av kranen så det slutar droppa liksom...

När vi som bor inne hade ätit och gjort oss klara för regnet, gav vi oss ut och möttes av en plaskvåt gräsmatta.

Jag som nästan trodde att det skulle sluta regna bara för att jag fått så fina stövar, men men... så blev det inte!

De kommer verkligen till användning nu i alla fall!


När jag kom fram till ladugården så står alla tre hästarna inne på logen.

Normalt sett brukar jag gå in, stänga av strömmen och sen gå ut med höpåsarna utanför hagen.

Sen klättrar jag in genom staketet och lägger höet på den stora stenen vid granen.

Hästarna brukar då vada genom träskmarken och vara på plats före mig. Men idag gick ingen ut...

Det var nästan som Latin sa det högt -"Vi har fått nog, vi äter inne!!!"

Så jag stängde inte av strömmen, istället ställde jag in påsarna på logen, en i vart hörn, och smög ut.

Latin o Jojje delade på den ena och Walle fick den andra!!


Jag gick ut till hundarna och barnvagnen, stod kvar och lyssnade. De stod bara kvar där inne och tuggade.
Ingen försökte sno hö av någon annan, de bara åt! Otroligt men väldigt härligt!

Vi tog en något förkortad förmiddagspromenad eftersom vädret var värre än värst.
Inte ens hundarna tyckte det var roligt, jo förresten, Lexie hoppade runt och fånade sig som vanligt!
Hon släpar hem långa grenar för hon verkar tro att husse behöver ha mer ved  

När vi torkat till lite körde vi tvåbenta till Jämjö för att hälsa på bästaste Malin.
Hon bjöd på goa lussebullar och kaffe. MUMS!!

Väl hemma igen var det hög tid att bjuda hästarna på lunch.
Jag möttes även denna gång av tre hästar på logen, de var blöta så de har varit ute men de visade tydligt att de ville äta inne. De fick sitt hö och jag gick in.

När Roger sen kom hem och vi hade ätit oss mätta, gick jag ut till djuren en tredje gång.
Då stod det tre TORRA hästar på logen och väntade.
Jag började med att sätta fast Latin, sen Jojje och sist men inte minst Walle.
De fick sina hinkar och jag borstade dom så fina det gick.

Sen fyllde jag på vatten och mockade lite, i sällskap med tre Pållar!
Ja de stod till o med kvar när jag gick ut för att fylla höpåsarna.
De har verkligen tröttnat på regnet  

Här står de, sida vid sida och tuggar:


 


  


 


     

Idag kändes det mycket lättare att lämna hästarna "ute" i regnet   


ps. det regnar fortfarande....
 



 
 
Torill

Torill

16 december 2011 10:42

Tycker din lösdrift/ligghall ser så himla mysig ut.
Hur stor är den?

http://stallveckholm.wordpress.com

 
Ingen bild

Natalja

16 december 2011 12:27

Torill: Jag vet inte exakt... kanske 7 x 8 meter eller nått. Kan ju stega den nästa gång jag går ut ; )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards