Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Mamma-inlägg

Av Natalja - 17 januari 2012 15:44

Nu är ju detta Latins blogg egentligen men jag kan inte låta bli att skriva lite om hur det är att vara nybliven mamma och hästägare. Det var ju något jag har funderat mycket på innan jag bestämde mig för att bli mamma.

Hade jag haft en trävlinghäst i toppform så hade jag med all sanolikhet behövt hjälp att hinna med både häst och barn. Nu har jag en pensionerad dressyrhäst som dessutom har fått vintervila. Då är det inte svårt att hinna med!

Att jag numera har Latin hemma underlättar ENORMT. Jag vet inte hur jag hade klarat av allt om han varit uppstallad någon annanstanns. Det hade naturligtvis fungerat om man bara hade velat men det hade krävts mycket hjälp av andra... och det kan bli besvärligt i längden!


Idag har jag och Theo varit nere i byn. Det var första träffen med vinterns föräldrargrupp.

Det hela började spännande med Polisen utanför.


 


Vi var fem mammor och fem barn som alla bodde i närheten. Kul att träffa andra mammor och prata av sig lite!

Men oj va trött lilleman var när vi kom hem. Han är ju van att sova i sin vagn hela förmiddagarna, inte umgås med en massa andra barn. Han fick lite middag i form av mjölk och sen somnade han så sköööönt i vagnen..

Jag och hundarna passade på att gå en runda, sen fick hundarna gå in (det blir så kallt för de gamla damerna om de är med ute hos hästara) och jag gjorde fint hos hästarna och gav dom sitt kraftfoder.


Theo sov till och med en stund till när vi kommit in. Sen var han pigg och fick "träna" en stund på filten.

Då kommer genast Lexie och håller honom sällskap  


 


Men nu har visst gossen tröttnat på Lexie och vill gosa lite med sin mamma i stället, så detta inlägg blir inte längre än så här.

Så är det att ha bäbis   

 
 
Ingen bild

Ida

17 januari 2012 17:14

HAde varit jättekul att höra om dina tankar kring att vara dressyr(tävlings)ryttare på väg in i graviditet och så småningom mammavärlden. Tips på hur du kombinerar att vara gravid och sedan barnet och hästvärlden.. Hur får man det att gå ihop? Jag är själv gravid (tidigt än så länge) och funderar massor på hur livet med mina älskade hästar ska te sig. Finns nästan inga bloggar som handlar om detta.

 
Ingen bild

Natalja

17 januari 2012 20:18

Ida: Självklart ska jag skriva mer om att vara mamma och ryttare. Så länge kan jag i alla fall tipsa dig om en blogg! http://equilina.se (Lina är också en nybliven mamma)

 
Sandra

Sandra

19 januari 2012 21:19

Det kan inte vara lätt att vara nybliven mamma och hästägare! Jag tycker det är nog svårt att hinna med hästarna utan barn! :) En riktigt fin hund har du också!

/Sandra - Stolpås Gård

http://stolpasgard.blogspot.com

 
Torill

Torill

21 januari 2012 07:08

det underlättade nog att ni hann flytta in i nytt boende där ni kunde ha djuren hemma. måste vara hemskt jobbigt att ha häst uppstallad/i träning samt nykläckt bebis hemma. Ständigt dåligt samvete för den ena än den andra gissar jag (som inte ens har några barn eller planerar några).

http://stallveckholm.wordpress.com

 
Ingen bild

Natalja

24 januari 2012 22:05

Sandra: Ja, det har du rätt i!! Än så länge funkar det, det kan nog bli lite värre när jag är tillbaka på jobbet igen. Tack, ska hälsa Lexan att hon är en fining (med risk att den andra blir avis)

Torill: Ja du. Det hade nästan varit omöjligt att ha hästen installad och sköta allt själv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards