Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Fullt upp!

Av Natalja - 1 mars 2012 16:50

Ja det är knappast någon semester att vara mammaledig.

Måndag = Mammaträff

Tisdag = Föräldrargrupp + Klädparty

Onsdag = Öppna förskolan

Torsdag = Extra föräldrarträff!!

Så i morgon kan man säga att jag är "ledig"  


Men jag ska inte klaga. Det är mycket roligare när det är full rulle!

Det kan ju annars bli ganska ensamt om man bara går hemma och byter blöjor.  


Hästarna är inte bortglömda bara för att jag och Theo är iväg och far.

De har fått pyssel, mat och mockat varje dag.

En dag (minns inte vilken) tog jag Walle i grimman och gick en sväng i hagen medans Latin och Jojje var kvar fastsatta på logen.

Först ville han inte hänga med ut, började backa och hamnade med sin rumpa precis vid Latins mule.

Jag fick då hjälp av gammelman som gav ett tjuvnyp och vips var Walle ute. Tack Latin!

Sen växte han fast i marken ett par meter in i hagen och ville inte alls hänga med. Jag lirkade lite med han i sidled och det fick honom att lyfta hovarna och gå med mig bort till granen och tillbaka.

Tänkte att jag behöver ju inte alltid gå UT ur hagen bara för att träna honom. Kan ju faktiskt göra mycket innanför staketet och där behöver jag dessutom inte vara rädd att han rymmer. Smart va!!


En annan dag hade killarna tagit en morgondusch.

De var plaskblöta alla tre när jag kom ner för att fylla på höhögarna.


 


 


Där ser man att hästar som har valmöjligheten att gå in,  mer än gärna blir lite blöta.

Att min frusna Latin skulle välja detta alternativ är ju för mig lite ofattbart men men, man slutar aldrig att förvånas över dessa djur.




En fundering som slog mig när jag mockade idag var:


Skiter en häst i sin säng och på sin matplats

eller

Äter och sover en häst i sin toalett?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards