Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Arbetet fortsätter

Av Natalja - 4 mars 2012 21:44

Ja, hagen är långt ifrån färdig men nu ser man mer och mer hur bra det blir.

Hästarna får bra miljöträning, speciellt de små. Idag har de knappt reagerat alls på elden och motorsågen bryr dom sig inte heller om. Däremot har de nog haft lite vårkänslor för till o med Latin har busat i hagen.


Innan mörkre kom tog jag med mig min bruna springare på en tur. Han var pigg men ganska stel i kroppen.

Kanske beror det på buset eller den hårda marken. Det har varit minusgrader på nätterna så marken är frusen.

De två små såg ut som fågelholkar när jag satt upp på Latin utanför hagen. Ha ha! De har ju inte sett mig sitta på honom innan och tyckte nog det var konstigt.

Trodde de skulle skrika efter oss när vi gick iväg men det kom bara två gnägg, sen var de tysta.

När vi kom tillbaka, såg jag inga hästar. Varken i hagen eller i dörröppningen. Jag ropade på Jojje och ut kommer två små med hö i munnen. De hade inte ens märkt att vi var tillbaka  

Skönt att det går att lämna dom i hagen utan att det blir en massa spring.


Försökte fota hästarna innan jag släppte in Latin i hagen men det var redan så mörkt så det blev bara skumma bilder med lysögon. 


Letade istället upp några bilder på Walle.

Tänkte se om han hade växt något  


Här är han 3 dagar gammal med mamma Amelia.


   


1 månad


 


4 månader (och jag gravid i 8e månaden  


 


6 månader


 


7 månader


 



8 månader



   


9 månader


 


Får nog försöka mäta honom någon dag. Jag undrar om han har vuxit ur ponnymåttet ännu   

 
 
Ingen bild

Ida

5 mars 2012 07:35

Jag som är ny bloggläsare hos dig, är Walle din egen?

 
Ingen bild

Natalja

5 mars 2012 13:18

Ida: Hej och välkommen : )
Ja, Walle är min. Jag köpte honom nu i vinter som "påläggskalv" eftersom Latin är sjukpensionär och börjar bli lite till åren kommen.

 
Torill

Torill

6 mars 2012 10:29

Oj vilken snygging det där kommer bli!!! Skall bli jätteroligt att följa er. :)

http://stallveckholm.wordpress.com

 
Ingen bild

Natalja

7 mars 2012 18:28

Torill: Ja, jag hoppas ju på det!! Är minst lika förväntansfull som du ; )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards