Direktlänk till inlägg 3 april 2012

Ridning x 2

Av Natalja - 3 april 2012 20:57

   Inte var dag man får sitta upp två gånger!! Nästan lite lyxigt som småbarnsmamma  

Först ut var BellaBus. Jag får snart hitta på ett nytt smeknamn till henne för det finns knappt något bus kvar i den gamla damen. Hon är from som ett lamm.

Idag hade jag dessutom den servicen att få en framriden häst.

Ryttaren var Malins 7 åriga dotter!


 


Sen var det min tur och JÖSSES va fin Bellis var idag. Hon var mjuk som en smörklick direkt!!
Denna föredetta tokiga donna är så ridbar nu att man knappt kan tro att de är samma häst!!
Jag red omkring och bara njöt   





Kolla in galoppen här!!   



Kunde till o med öka en aning utan att hon stirrade till det och flög iväg!



Jag är helt övertygad om att Bella tyckte det var lika kul som jag!!



Jag kunde sitta ganska bra idag, men sitsen måste fortfarande förbättras!!
(Detta kort lutar på ett märkligt vis, vi är inte på väg ner i sanden även om det ser ut så  


 


Fina lilla Bella!!

Sen var det luddLatins tur att bära omkring på mig en stund.

Den rackarn gick knappt att fånga   

Så fort han såg mig i hjälm och med tränset i handen, gick han iväg åt andra hållet. Det får han INTE läta Walle!

Men efter 16 år har jag mina knep och snart var han fast.
Sadlade utanför hagen och svingade mig upp i sadeln.
Han kändes mjuk och fin men väldigt försiktig och lite långsam. Nästan som om han var lite groggy!!
Efter att ha skrittat en bra bit ner i skogen, förbi en bil och en motorsåg, travade vi ett par steg.
Han var ganska bra i formen men behövde vakna till lite.
Jag red då 10 av varje. 10 steg i skritt, 10 steg i trav å så fortsatte vi så långt vägen tillät det.

Efter att ha passerat en mindre stig, bytte jag trav mot galopp.

Han blev finare och mjukare för varje övergång.

Det är en bra övning som passar honom perfekt. Visserligen dominerar skritten fortfarande och det kommer den förmodligen göra resten av hans liv.


Sen fick han gå hemåt på långa tyglar.


 


"Med vind i manen"  


   


När vi sen gick genom skogen fick Tiin vittring på något. Han kikade och tittade och där bland träden hittade han ett MONSTER!!!



Tur att den var tyst och stilla, annars hade vi legat risigt till, he he
Latin såg sig om efter en flyktväg.


   


Men eftersom den bara stod där fanns det ingen anledning till att fly.
Vi gick vidare och fick istället syn på något annat!


 


Det var monstrets matförråd!! Latin var självklart tvungen att kolla om det gick att äta av den.


 


Nä, den stank bara diesel så han klev vidare.
På vägen stannade vi vid brevlådorna och tog med posten hem.

Tänk, det är inte var dag man hämtar posten till häst   

  

 
 
Maria

Maria

4 april 2012 16:57

Jag blir lite avundsjuk när jag ser bilderna på dig och Latin - ni ser ut att ha väldigt bra ridvägar nere hos dig! Och dessutom barmark!! Här uppe kom det i helgen minst 2 dm snö =/

http://zirrit.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards