Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Glada trots allt!

Av Natalja - 6 maj 2012 22:14

Nä, inga sura miner från pojkarna trots den brutala behandligen igår.

Hela eftermiddagen/kvällen höll de en väldigt lugn och städad profil.

I morse var alls som vanligt igen  

De har busat och skuttat mellan mat och vilopauser.

Eftersom båda svullnat upp lite så skippade jag ridningen idag och gick istället på promenad.

Först var det Jojje som fick hänga med på tur. Han skötte sig bra men hade hellre ätit gräs än motionerat.

Lite bus fanns det kvar i ponnyn men han var inte lika kaxig som han kan vara!
Försökte inte nafsa mig en enda gång  


Låste in honom på logen och plockade ut de andra två.

Latin hade väldigt bråttom så Walle fick skynda sig för att hinna med.

De båda skötte sig också väldigt bra. Inga tokigheter alls! 

När vi var tillbaks hemma igen var det matdags.

Jag hämtade en hel massa hinkar, vissa var fulla med mat, andra med tvålvatten och handdukar.

Dumme Latin hade gått runt och stod på andra sidan. Gnägg gnägg, hur ska jag komma tillbaka! Skrek han!!

Jag satte fast de andra och gav dom maten. Sen gick jag ut för att hämta Latin.

De andra hade nästan hunnit äta upp innan vi var tillbaka.


Började att tvätta Jojjes tomma påse. Han hoppade till lite men det gick bra. Stackarn var nog lite öm.

Sen var det Walles tur. Han uppskattade inte alls att bli tvättad. Tog ett jättekliv bakåt vilket resulterade i att han kom lös (han var bunden med hösnöre emellan grimmskaft och ring)

Mmmmmm... det var bara att fånga honom, ja han hade ju inte kommit så långt, bara ca 1,5 meter, ha ha

Sen satte jag fast honom i longerlinan istället, trädde den genom ögglan och höll i andra änden.

Då kunde jag lätta lite när han backa och mana på honom istället.

Fick lite försiktigt introducera tvättlappen på halsen och ryggen innan jag gjorde ett nytt tvättförsök.

När jag blaskat på lite ungefär på rätt ställe, la jag undan vatten och tvättlapp och ryktade honom istället.

Då stod han lugnt igen och fick lite kel, kli och beröm.

Gör ett nytt försök att tvätta lite i morgon.


Veterinären sa att det vore bra om jag kunde tvätta dom första veckan med vatten och Lactacydtvål.

Lite för att hålla det rent och att inte snitten läker för fort innan det hunnit dränera klart.

Vill ju inte att gossarna ska svullna upp och få en infektion.

Det blir en sån tråkig avslutning på kastreringen om de ska ha 10 dagar med penicilin.

Ska även försöka promenera med dom så cirkulationen hålls igång.


Oj, det måste vara första gången detta århundrade som jag inte har någon bild att bjuda på.
Får väl nästan leta upp någon rolig ur arkivet....


som den här till exempel  


   


 
 
Sandra

Sandra

7 maj 2012 09:33

Hej!!
Det gick kanonbra, känns nästan fjantigt att säga det men hon kändes helt annorlunda. Inte villig att stoppa för 5 öre :)

http://www.finpixia.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards