Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

Tisdag är aldrig en tristdag

Av Natalja - 5 juni 2012 21:49

På vår lilla gård finns det ett träd.

Det är ett gammalt och ganska stort träd.

Av någon anledning så har detta träd valt att luta sig över gårdsplanen och hänga lite fint i riktningen mot ladugården. När det stormar och blåser, som det alltid gör här, finns det en risk att trädet en dag bestämmer sig för att lägga sig ner och då kommer den att hamna... ja mitt i ladugården. Lite dumt...

Därför kom det idag en bil med en lång arm, längst ut hade den en klo och en såg.


 


Oj så spännande det var! Theo tittade med stora ögon    


 


Hästarna, som faktiskt inte är så väldigt långt borta, var inte lika intresserade.


 


Jojje och Walle sov nästan i en hög!

Efter morgonens show hann jag med en tvätt och en snabbis med både dammtrasan och dammsugaren innan vi fick mamma/bäbis besök.

En promenad i solen. En kopp the och massa hästprat varvat med lite bäbissnack.


Under lunchen noterade vi att bäbishästarna inte alls vilade middag.

Nä, de busade för fulla muggar, trots att Walle låg ner!



Knasiga hästar!

När dag blev kväll och middagen hade landat i magen, fick jag lov att smita ut till Latin.

Höll på att få med mig alla tre ut ur hagen. De små vill också bli ompyslade och hitta på något kul.

Gjorde iordning min brune och satte ett par extra tyglar i nosgrimman.


   


Varför? Jo, då har jag något att hålla mig i, hi hi

Nä, så illa är det inte riktigt men det är svårt att rida honom på långa tyglar i skogen. Har jag dubbla tyglar så här så kan jag bromsa lite (om det behövs) utan att störa munnen.


Latin var kvickt iväg och klev på med långa steg.

Han var pigg men oj va svårt det var att hitta balans och sittben på en knölig stig.

Det gick lite bättre på grusvägen sen men han var mycket mer framåt som ett ånglok då, jag hade jättesvårt att minska och stanna honom. Kanske var det jag som gjorde något tokigt också, eller inte var tillräckligt tydlig.

Det blev ingen galopp idag, några travövergångar annars skrittade vi mest.

Är ändå nöjd med ritten och med tanke på skummet i munnen så var nog Latin det också.


 


Vi fortsätter träna, det måste man göra om man vill bli bättre!
I morgon ska jag leta upp min pilatesboll så jag kan förbättre bålstabiliteten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards