Direktlänk till inlägg 10 juli 2012

Minnen från förr

Av Natalja - 10 juli 2012 22:03

  Hästarna har fått bo i vinterhagen ett par dagar nu. Ska ge gräset en chans att växa lite.

Eftersom det ändå inte har varit något roligt väder så har de inte haft något emot att få sova under tak.

Fick ju hem ett lass hö i lördags så mat har dom numera gott om.


Ikväll fick de även lite kraftfoder och morötter. Gissa om de blev överlyckliga!
Jojje kom i galopp när han hörde rasslet i hinken.

I väntan på att de skulle äta upp tog jag och borstade av den värsta skiten.
Ja idag var det verkligen skit! Alla tre är vita av fågelbajs!!!

Kolla in Jojje bara!


 


Svalorna har byggt bo ovanför nattlampan och där är det rena barnkammaren just nu = mycket bajs!


Undra om hästarna är inställda på att sommaren (som aldrig kom) redan är slut?
Latin fällde hur mycket som helst. Är det ny päls på G eller fäller han bara för skoj skull?


 


När jag var klar med rykten och alla 12 hovar var kratsade, la jag in en ny höbala och släppte lös hästarna.

Jag tänkte hela tiden att jag släpper Latin men tar inte av honom grimman eftersom jag ändå tänkte ta ut honom.

Jag gick ut genom skötardörren in på logen och reglade dörren. Tog Latins grimmskaft och gick mot grinden.

Vissa dagar "lyssnar" nog Latin mer på mig och när jag kom runt hörnet så stod han och väntade.

Han brukar inte lämna sin höhög och än mindre sina yngre kompisar.

Glad blir jag när det känns som vi har en viss tyst komunikation trots allt


Ställde Tiinen utanför sadelkammaren och funderade en sekund på vad jag skulle ta på honom. Jag hade i min förvirring inte tagit på mig ridbyxor utan arbetsbyxor, inte så trevliga att rida i. Inte i sadel i alla fall.

Men jag ville inte håra ner byxorna så jag norpade närmsta lösa schabrak.

La på det och tänkte tillbaka 13 år. Tänk, detta vita fina schabrak köpte jag med brodyr till Latin när han skulle gå 4 års testet. Jag har i alla år varit så rädd och försiktig med det så det är fortfarande i nyskick (dock ganska skitigt just nu)

Vad passar bättre till det än det 15 åriga träns som Latin fick som tvååring.
Jag köpte det på en mässa i danmark och jag kommer ihåg det som om det vore igår.

Snålänning som jag är gör jag ju inte mig av med saker bara för de börjar bli gamla.

Sen är det ju faktiskt lite kul att ha dessa minnen kvar.




 


När jag kommit ur nostalgiträsket så svingade jag mig upp på Latinens runda rygg och så skrittade vi ut en runda i skogen. Det var en pigg herre jag satt på som klev fram med snabba steg och spetsade öron!

Hade vi bara sluppit alla dessa mygg hade rundan varit perfekt   


 
 
Maria

Maria

11 juli 2012 11:38

Jag tycker att det är härligt att dom personer jag varit i kontakt med som har avkommor efter Warsteiner är väldigt nöjda. Avkommorna verkar vara precis som du beskriver Walle - trevliga, sociala, arbetsvilliga och lättlärda. Om det är dom egenskaperna som nedärvs tycker jag att W har ett oförtjänt dåligt rykte ;)

Sen är det självklart som du skriver att mamman har en stor del i hur avkomman blir - det är ju trots allt hon som fostrar fölet under de första månaderna och fölungen tar ju efter hennes sätt att vara.

Jag är iaf väldigt nöjd med min lillkille - han är helt perfekt =)

http://zirrit.blogg.se

 
Sara

Sara

16 juli 2012 17:19

Vad vacker den sista bilden var! :D

http://helgur.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards