Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Snö snö och mer snö

Av Natalja - 9 december 2012 21:15

Det kommer bara mer och mer snö! Än så länge gör det inget för det är kallt och snön håller sig mjuk och fluffig.

Vill inte veta av något töväder nu!

Igår när jag skulle ge hästarna middags-påsarna så var det ingen av dom som ville komma in på logen.

De stod så bra där i snöfallet så jag gick istället ut med påsen.




 


LillePlutt var också med   


 


Placerade hö-högarna runt den stora stenen.

Då hinner de yngre undan när argbiggan Latin kommer farandes med sina huggtänder.




Walle tyckte den lilla med overall såg spännande ut och undrade varför han inte fick följa med in i hagen.

Visst ser det mysigt ut med all snö! Att hästarna gillar det är det ingen tvekan på   




När jag gick ut till hästarna idag funderade jag på vad de kan hitta på i dagarna. Oftast står de bara och hänger när jag kikar på dom men jag vet ju att de busar runt å så.

Snön som kommit i helgen har lagt sig lite olämpligt på eltråden så jag tog en runda för att slå bort snö och kontrollera staket och hage. Eftersom de är "ute" dygnet runt är det extra viktigt att staketet är ok.

Jag hann inte långt förrens jag fick sällskap av djuren. De hängde med och Walle var den som höll sig närmast.

Han gick mig nästan på hälarna, trevligt med en social häst i alla fall   


Jag upptäckte på min vandring att de letar och även hittar en hel del ätbart under snön.

Plötsligt slog det mig..... vart är bollen?
Den röda pilatesbollen som jag la ut i hagen för ett tag sen.

Såg den inte någonstans, den kan ju inte vara helt översnöad än!

Hittade den utanför staketet och kastade genast in den till rätt sida.


 


Walle har varit nyfiken tidigare men inte varit så modig. Det var han idag!

Han var jättetuff och började genast att busa med den.




Han sparkade, puttade och bet i den!

De andra brydde sig inte alls. Latin gick och käkade snö medans Jojje skulle undersöka höpåsen som jag hade med mig. Försökte filma Walle och bollen med mobilen (har inte riktigt lärt mig den nya än) men tyvärr hamnade filmen på fel håll   


Måste bara hylla vattenbaljan lite!

Nu när det varit upp mot -10 grader ett par dagar i rad så är det kalas att slippa tänka på om vattnet är fruset!


 

Den är lite mindre än den vanliga baljan så jag får fylla på lite oftare men i jämförelse med hur det var innan så gör det inget. Roger har dessutom varit duktig och kört runt med snöslungan så jag kan ta mig fram överallt utan att plumsa i djup snö överallt.


Förresten, jag har ju ridit idag!!!

Masserade fina Onyx och sen hängde jag med upp till ridhuset för titta när han och matte Martina skulle rida.

Det slutade med att jag testade honom och även han svarar klockrent på min CR-ridning   Häftigt!!  


    




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards