Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

Repetition

Av Natalja - 9 januari 2014 12:29

Trots att det var många månader sen jag lasttränade Walle så var det inga som helst problem att få honom att kliva ombord igår.

Utan förvarning gick jag å hämtade honom i hage, tog med mig skopan med kraftfoder å så gick vi till släpet.

Gick runt ekipaget och öppnade skötardörren. Hällde i maten i hinken och stängde.
Walle blev otroligt sugen på maten och lite småsur när jag stängde om den.

Sen vände vi och öppnade upp där bak istället.

Jag hann knappt flytta på mig innan han var inne och åt.


Mellanväggen stod lite åt sidan och jag stannade kvar bak.
Lät honom äta och backa ut när han ville,

När maten var slut, gick han ut och vi stängde igen butiken efter oss.


Idag gjorde vi samma sak.

Hämtade hästen, hällde ut maten, öppnade upp men han fick inte gå in direkt.

Ville att han skulle vänta och undersöka släpet lite först.


             


Å det gick faktiskt att få honom att ta ett steg i taget.

Han fick ta ett par tuggor, sen bad jag honom backa ut och vi gick ett varv runt stugan.
Sen in igen.... osv


När vi var klara och backade han ut en sista gång. Inte av sig själv utan när jag sa till!!   


 


Duktiga lilla pojk. Nu vågar jag nog snart stänga utan att han (eller jag) flippar ur   


Tillbaka i hagen fick hästarna en påse hösilage.

Jag gick för att fylla på nya och sen var det mockning som stod på schemat.

Latin och Jojje åt i godan ro...


 


Men vart är Walle då? Glömde jag honom i släpet eller?

Nä då, han var ju med mig på logen och hjälpte till att mocka.


 


Trevliga, fina, sociala unghäst!!   


 


I morgon blir det "vilodag" för honom.

Har ju pysslat med honom 3 dagar i rad, det är nog rekord!
Förresten så har min dressyrsadel kommit hem igen, den har ju varit utlånad ett tag.
Passande då jag strax tänker börja skritta Latin igen.

Gissa om jag längtar??!?!?
Har inte suttit på en häst på 100 år!!

Ja det känns så men ska man vara petig så är det 7 månader sen sist.

Det ÄR en hel evighet!



 
 
Ingen bild

Annie

11 januari 2014 14:29

Vad duktig han är! Du får säga till om du vill ha hjälp, eller bara någon som är med och fotar, jag ställer gärna upp. Har förresten tagit upp bloggen igen, fast under namnet bruntponnysto.blogg.se, ifall du är intresserad. ;) Kram

Natalja

15 januari 2014 21:11

Åh, toppen!!
Precis vad jag behöver :)
Kul att du börjat blogga igen, har saknat dina uppdateringar. kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards