Direktlänk till inlägg 3 mars 2015

Hoppe hare!

Av Natalja - 3 mars 2015 22:07

Till skillnad från förra året kan jag efter en lite för spännande ridtur, tänka att det var nog inte så farligt som det kändes, istället för att förstora det hela och tro att jag har världens värsta häst!

Som ni förstår så har jag varit ute med Vilde Wille idag.

Han var lugn till en början och stod så snällt när jag borstade honom utanför sadelkammaren.

La på sadeln och knäppte västen. Sen skulle vi gå till pallen. MEN då var vi tvungna att passera Rogers jobbebil!
(som om vi inte gick förbi den på vägen TILL sadelkammaren.....!!)
Han kastade sig och när jag bad honom stå still med rumpan mot bilen svarade han med att lätta i framvagnen.

Jag tog då med honom runt, runt, runt bilen och lite då o då bankade jag på dörrar och tak.

Bytte varv och han tyckte det var så pass läskigt att han slog bakut!
Till slut vågade han lukta på backspegeln och sen tog han några steg till å sniffade på fronten.


 


ÄNTLIGEN! Det tog bara en 10 minuter.... Pust!
Sen satt jag upp och vi red förbi bilen, som helt plötsligt inte var farlig alls.

Gick förbi grannarna och in i skogen.

Tänkte trava lite men Bambi är ju så klumpig på skogsvägar att han bara snubblar.
Då tar han ner huvudet och börjar skutta.
Jag säger till honom och travar vidare.

Hade behövt att öka tempot för att få honom på andra tankar men då hade vi säkert stått på öronen över en kotte!!


Så istället svängde jag in mellan granarna och så gick vi serpentiner där istället.

Han lugnade sig snabbt och frustar en hel massa gånger.

Sen provade jag trava ett par steg igen. Direkt kom ryggen upp och huvudet ner.

Även om jag är hur modig som helst nu för tiden så gillar jag verkligen inte bockande hästar.

Bet ihop och travade på så gott det gick på den hala gräsvägen.

Höll händerna och tyglarna ganska högt för att förhindra huvudet att hamna mellan frambenen.
Jag var inte lika nöjd som sist men lite stolt att jag inte satt av och sprang hem   

Vi tog oss hem och mötte en bil precis när vi skulle in på gårdsplanen.

DEN reagerade han inte alls på....!


Så nu måste jag komma på en plan hur jag ska undvika bock... eller så var det bara en engångshändelse!


Förresten så fick Walleman ett nytt träns idag med en extra snyggnosgrimma!



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards