Direktlänk till inlägg 10 mars 2015

Till grannbyn

Av Natalja - 10 mars 2015 22:15

Istället för att snurra runt granarna i skogen tog jag mitt gråa spöke och stoppade in honom i släpet.

Näe, det är fel att skriva stoppa in, han går ju helt själv in, trots att det är 2 månader sen sist.

Duktig kille!
Vi följde E22:an mot Kalmar men färden stannade efter bara ett par kilometer.


I jämjö finns en ridbana, nej två ridbanor, mitt i "city".
Bra miljöträning om man vill ha mycket trafik och liv och rörelse.

Vi har varit där två gånger tidigare.


Tränsade Walle och dagen till ära fick han testa det nya tränset.

Repgrimma ovanpå det och så traskade han ut.

Rätt lugn, men kunde inte låta bli att spana och speja!


 


Vi började med att gå runt i den stora paddocken och titta på allt farligt... men det var inte så farligt denna gången! Han tittade inte alls så mycket som han gjorde förra gången.

När han tittat klart och tyckte att han kunde få beta istället, bytte jag grimskaftet mot longerlinan.


Min smarta pålle visste direkt vad jag tänkte göra och han började traska på runt mig.

Då kom det ut två människor ur fabriksbygnaden mitt emot och Walle blev då en studsande gräshoppa med hög hals och svansföring. Han tyckte han var supersnygg   


Det tog en stund innan han kom tillbaka till normal trav igen och då kunde han även testa på lite galopp.

Han skötte sig mycket bra, förutom svansföringen så kastade han sig någon gång mest bara för att testa om det gick. Vi gjorde ingen stor grej av det och då var det inte så spännande.


Underlaget är lite tungt och efter ett par varv syntes det att han blev trött i bakbenen.
Vi förflyttade oss till ett oanvänt område och travade.

När han var någolunda avsprungen så gick vi in till dressyrbanan och skrittade av där.

Som ni förstår så stannade jag på marken hela tiden.
Hade inte planerat att rida och så här första gången för året var det nog tillräckligt för MrGrå att bara springa i linan   


Innan vi gick ut från banan kom det två mopeder. Oj så läskiga de var. Walle hade helst klättrat upp i mitt knä, men när de var ur synhåll lugnde han sig.

Duktig pålle gick lika snällt in i släpet igen och så begav vi oss hemmåt igen.

Nöjd yngling berättade sen för den gamle vad han varit.


Nöjd häst å nöjd matte!


 
 
DRESSYRLIV

DRESSYRLIV

11 mars 2015 10:23

Underbart att du kan komma iväg på lite små upptäcksfärder med finaste pållen! Måste för hundan komma och hälsa på er sedan någon gång :) Massor av kramar

http://www.dressyrliv.com

Natalja

17 mars 2015 21:55

JAAAA! Det måste du faktiskt göra!!!
Det ger ju så mycket att komma iväg lite och se sig omkring och att jag fixar det själv är ju kanonbra, jag är imponerad av mig själv, ha ha ha!!

kram kram

 
Evelina

Evelina

14 mars 2015 09:19

Sv: Åh, tack så mycket :) Hon har verkligen kämpat på, hon har ändå bara ridits sedan augusti förr året. Jag bidrar gärna med tips och idéer vid behov, om jag har några passande.

Han ser jättefin ut din grå yngling!

http://dressyrwelsh.blogg.se

Natalja

17 mars 2015 22:13

Tack snälla!
Jag återkommer med mina funderingar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards