Direktlänk till inlägg 6 april 2015

Önskan uppfylld!

Av Natalja - 6 april 2015 21:33

När jag började fundera på en ny häst efter Latin ville jag ha en högre häst, en kvickare häst, en häst med mer utstrålning, en häst med mer fart och fläkt.


Att min "nya" häst är högre är det ingen tvekan om...


 


Walle tog direkt täten och är därmed mer framåt än Latin.
När vi kom fram till husen och ett altanbygge, var han lite på tårna så Latin fick vara den coola i gänget.

Ute på grusvägen satt jag på en sygg unghäst med mycket motor.

Jag tror minsann jag fått ALLT jag önskade   


MEN.... med detta får jag även uppleva väldigt mycket mer spänning när han skuttar rätt upp i luften för att något är läskigt under honom. Att han tvärnitar när något ser farlig ut eller låter otäckt.

Han visade även på lite humör och egen vilja idag när han inte ville gå först.

En kospark och lite småskutt men sen tog vi oss framåt.


Vi klättrade omkring bland ett nytt kalhygge och klättrade i en backe.

Det gick bra och förutom att Walle inte ville gå först så gick det riktigt bra.
Galoppen funkade inte till en början men innan vi var hemma igen hade han tagit höger galopp tre gånger och vänster en gång.
Det funkar bättre när han är avslappnad och får längre tyglar.

Blir han kort och spänd funkar det inte alls.
Däremot gick han på tvären en lång bit.

Huvudet till höger och rumpan till vänster... märkliga unghäst. Vad ska han hitta på i morgon??   


När vi kom hem försökte vi mäta den långbenta grå.
Jag har ingen riktig mätpinne men han var inte mindre än 168 cm i alla fall.

Skulle tippa på att han hamnar på 170 cm för nu är rumpan lite högre igen = han växer IGEN!

 
 
DRESSYRLIV

DRESSYRLIV

7 april 2015 10:50

Alla önskningar som uppfylles tar man tacksamt emot :) Så härligt fin han är din store grå! Hoppas ni haft en fin påsk! Massor av kramar

http://www.dressyrliv.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards