Direktlänk till inlägg 13 juni 2009

Sista tävlingen som åskådare!!

Av Natalja - 13 juni 2009 23:39

Idag var det äntligen dax för sista omgången i Dressyrallsvenskan div II

Tävlingen hölls på Mörrums Ryttarförenings anläggning.

SMHI hade hotat med regn men jag packade ner både regnkappa och paraply så vi slapp regnet.


Inför sista omgången låg vi på 3:e plats med väääldigt jämna poäng.

Karlshamns Ridklubb KnRK21 p           Olofströms Ridklubb ORK20 pKarlskrona-Lyckå Ridklubb KLRK19 pMörrums Ryttarförening MRF18 p Ronneby Ryttarförening RRF14 pRid o Körsällskapet Sporren R11 p Johannishus Ryttarförening JRF11 p


Motståndet har varit tufft i år i form av en hel del Msv ekipage i starlistorna. Å vi fick det inte lättare genom att vår lagledare och KLIPPA Christina skulle ut och köra Bröllop med Wouter.

Var dom tvunga att gifta sig just idag? ; )


Laget denna gång bestod av:

Susse och Maya LB

Jessica och Pluto LB

Fia och Calypso LA


Susse började och la ribban högt, 68,7 % och en 3:e plats

Jessica var inte långt efter (minns inte procenten just nu) och kom 4:a




Detaljbild på Plutos deformerade mini-knopp!

Jessica intygar att den var "normal" när de åkte hemifrån... men något har tydligen hänt på vägen så att säga : )



Självklart hade vi en hejjarklack på plats. Vi hördes inte lika tydligt som i Ronneby men vi syntes i alla fall : )



Sista lagstarten stog Fia för. Vi (jag, Johanna och Jessica) grillade henne lite på framridningen för att finslipa formen in i det sista.

Kanske hjälpte det, för Calypsen gick väldigt bra!

Hon höll sig på mattan och hade inte ryttaren varit halv-snurrig och gjort ett par missar så hade det gått ännu bättre.




Så idag var det ingen som kunde gissa att hon är en fd galopphäst.

Hon har biffat till sig så det är nästan bara de smala benen som tyder på att hon är ett rent fullblod.

Ingen kan heller gissa att hon faktiskt är 21 år!


Laget slutade på 3:e plats denna omgång. Mörrum vann och Karlshamn kom 2:a. Hur det gick sammanlagt var lite osäkert när vi åkte från tävlingsplatsen. Mörrum och Karlshamn hamnade nämligen på samma poäng.

En sak är säkert, vi kom 3:a i alla fall.


Hur överlevde jag denna dag då från marken?
Jag hade ju ett litet mål och det var ju att vara med här. Nu blev det inte riktigt så eftersom jag inte får på mig stövlarna, jag kan inte ha stigbyglar och även om jag hade kunnat det... hur bra kan jag rida??

Det är nästan själv-plågeri att åka på en tävling å inte kunna vara med själv.


Men jag fick annat att tänka på....


Jag fick vara VALP-passare!!!



Denna underbart söta lilla tös, höll mig på toppenhumör hela dagen.



Mmmm... är hon inte helt uuuuuunderbar *love*


Det tar på krafterna att vara på hästtävling.



Som pricken över iet så sov hon brevid mig hela vägen hem : )


Det blev en lång dag.... inte så många starter men det var inget tempo på det hela. Dom hade lagt upp fasta starttider och det är ju toppen, men inte lika kul när det blir en hel del strykningar.


Jag var i stallet strax innan åtta och tänkte att jag tar bara en kortis på banan. Hade en liten fundering på kandar... + påse, men struntade i det och tog bara ett hoppspö och det vanliga tränset. Testade att ta stigbyglarna när jag satt upp, men nej, det går inte än. Hängde av dom och red upp på banan.


Skrittade fram en bra stund innan jag kortade tyglarna. Vet inte vad som kan har hänt under gårdagen för idag var Latin mycket bättre. Visst jag fick jobba för att få honom kvick, många många övergångar, men sen gick han rikgtigt bra vissa steg och jag blev såååååå glad.

Man blir ju peppad av att se alla andra tävla, kanske var det det som gjorde att jag red annorlunda eller så behövde han helt enkelt en vilodag (jag också)


Jag ville inte nöta för länge när han väl gick bra men utnyttjade tiden ändå och skrittade av honom ordentligt. Var så nöjd när jag hoppade av, tycker att det känns som om jag har fått till lite mer tajming mellan hand och skänkel....

Nu tar vi nya tag igen. Ge-upp attacken är över : )




 
 
Aramis

Aramis

14 juni 2009 12:54

Ååhhh så roligt få följa med på tävling! Passade ju extra bra nu också när inte någon av oss fick tävla, som tänkt, i helgen :) Fick man lite tävlingskänsla :) Så rooooligt att det gick bra på ridpasset idag! Han hade bara en liten formsvacka :) Kraaaam kram :o)

http://aramise.bloggagratis.se

 
Emma

Emma

14 juni 2009 18:24

Förstår att det känns frustrerande att inte få tävla själv... Men vilken sötnos du fick sällskap utav! Snart tävlar ni igen ska du se =) Det är ju bra att du tävlar dressyr iaf. Jag tävlade hoppning med min häst när jag bröt fotleden, det var ajaj med hoppläder ett bra tag... Så det blev mkt dressyr ist i början, då det inte gjorde lika ont i fossingen. Sen så får man ju grym balans också utav allt ridande utan stigbyglar ;) Kämpa på & ha en jätte bra sommar!

http://spirans.blogg.se

 
Tove

Tove

14 juni 2009 20:27

Vad kul att laget kom trea! Undrar hur det har gått för ponnysarna?!?

Vet hur tråkigt det är att stå på marken...men någon gång ska nog även vi vara deltagare och nu är vi i allafall på gång, sakta men säkert ;D

http://www.bloggis.se/LaMiro

 
Jessica

Jessica

14 juni 2009 20:57

Men vilken sötnos!! =)

Kan förstå din tävlingsabstinens. Själv har jag inte tävlat sedan förra våren när jag fortfarande hade Mirre. Börjar kännas liiite segt nu att aldrig känna sig redo för tävlingsbanorna...

Kul att ridpasset gick bra!
Kram

http://dromdansaren.blogg.se

 
Ingen bild

Natalja

14 juni 2009 23:18

Snart är vi ute och tävlar, Aramis. Både du och jag och våra fyrbenta vänner ; )
Kram kram

____________________________

Tack Emma. Ja, balansen har förbättrats otroligt mycket de här tre veckorna. Kan tänka mig att korta läder inte funkar ihop med trasiga fötter. Jag kan inte ens ha långa. Trevlig sommar du mé!

____________________________

Snart Tove, snart är vi ute och tävlar!!
Ha det så bra i skåne!! Hoppas du lär dig en massa bra, håll i dig bara så du inte åker av ; )

____________________________

Ja, visst är det märkligt att när man väl har börjat tävla så vill man fortsätta, trots att det innebär tidiga morgonar, stora hål i plånboken, man blir sågad på ett papper och det tar heeeeela dangen lång....
Hoppas du slipper fler förkylningar nu!
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards