Direktlänk till inlägg 2 juli 2009

Träningsvärk.... IGEN

Av Natalja - 2 juli 2009 23:01

Då måste jag ju ha gjort något rätt igår : )

Kände det i benen, magen och överarmarna när jag satt upp på Latin idag.

Ja han gick ju rikigt bra och jag satt helt ok, så visst använde jag ett par slappa muskler lite extra.


Funderade om jag skulle låta Latin vila idag eller kanske tömköra men vädret var så härligt och jag var på sånt toppenhumör så jag sadlade min brune och red iväg i kvällssolen.

Skrittade en bra bit på långa tyglar och lät honom skritta på ordentligt genom hela kroppen. Sen tog jag tag i mitt fina "handtag" i sadeln och kom fram i trav, fortfarande på långa tyglar. Höll mig fast så jag inte skumpade utan följde med i rörelsen istället. Han kom igång oerhört bra med ryggen och var inte alls så springig som jag trodde han skulle vara.

Vi travade på en bit tills vi kom till kohagen. En stor svart glodde på oss och Latin valde att skritta förbi den, sen började han trava helt själv, lugnt i en bra takt.


Kom till en höåker och fattade höger galopp i kanten. Lät honom gunga fram på långa tyglar och han sänkte huvudet och frustade. Bytte galopp och tog några språng i vänser galopp också. Han var så fin och så mjuk.

Vi kom så småning om fram till fotbollsplanen och travade på grusvägen som går förbi. Då fick Latinen syn på en stor vattenspridare, vi stannade och tittade på den. Han inbillar sig att den är farlig på något vis. När den inte ens gjorde ett försök att anfalla oss, gick Latin med på att gå vidare. Istället var då en gatubrunn, en slang i kanten och ett däckmärke i grusen farliga!!

LarvPotta! Två snekliv (ett åt vart håll) sen full fart framåt igen...


Sista biten hem gick superbra. Han var framåt och lätt att sitta på. Lite snubblig när vi gick genom en åker (den ligger i träda så man får traska över den utan att det kommer en arg bonde)

Får nog ut i skogen och träna lite "lyfta-på-fötterna"


Han var inte så farligt svettig trots värmen. Borstade av honom och hällde ut en sträng gift över ryggen.



Vi har inte alls många elaka flygfän eftersom hagarna ligger så nära havet, men mygg och de där avlånga grå som bits så illa finns här och dom gillar inte switch. Undra om jag ska ta mig en skvätt också ; )


Sen smörjde jag hovarna och upptäckte att vänster baksko börjar ge med sig. Tur att hovis kommer på måndag!

I morgon är det sista jobbdagen innan min första halva av semestern.

Skönt, hoppas jag hinner få lite vettigt gjort under ledigheten.


Å idag har jag varit på mini-Buke-träff.

Glass på Glassiären är aldrig fel ; )



 
 
love

love

3 juli 2009 00:09

Hur gammal är du?

http://aik-.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

3 juli 2009 08:18

Och vissa (killar) menar att ridning är ingen "riktig" träning! Hmpf! =)

Haha, att det finns så många saker som kan vara livsfarliga i hästens ögon!!! Ett däckmärke i gruset, hihi! Kommer ihåg en gång i vintras när jag red med Regina i snön. Sen kom vi till ett ställe där det var asfalt framme. Hon trodde nog att hon skulle ramla ner i avgrunden om hon gick där! =)

Kram kram

http://dromdansaren.blogg.se

 
Ingen bild

Natalja

4 juli 2009 10:02

Love, jag är 32 år UNG! ; )

____________________________

Oh, asfalt som tittar fram ur snön ligger nog på topp 3 listan över farliga saker (sett från ett hästöga)

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards