Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Besök från Småland

Av Natalja - 5 juli 2009 21:14

När vi kom hem från sista jobbedan så låg det ett paket i brevlådan. Det var adresserat till Xera och naturligvis öppnade hon det sjäv. I paketet fanns det ett brev och en vit fin pipleksak!! Det var snälla Carina som hade skickat en ny eftersom den röda numera är ett minne blott.

Xera blev som tokig och gick runt hela kvällen och pep och pep och pep...


Här är den fortfarande ganska vit men just i denna stund har den fått en mer grå ton och den är ganska hårig, men va gör det. Piper gör den fortfarande och Xera är såååå lycklig. Tusen Tack Carina


Semestern började med underbart varmt och soligt väder i lördags.

Jag klev upp ganska tidigt och körde till stallet. Det var näst intill vindstilla och hettan var tryckande. Jag hade tänkt att ta en tur med vagnen igen men när jag såg Latin i hagen så lät jag bli.


Han stod där och såg allmänt kokt ut : )



Jag kände också att det var lite i varmaste laget att låta honom släpa på sin tunga matte. Fyllde på vatten i baljan och skurade en av vägg i boxen istället. Tittade ut efter en stund och hästarna stod fortfarande och sov.



Latin trött?



Till och med Ture såg trött ut, denna outtröttliga ungdom : )



Åkte hem och åt lite snabbt, sen var det bara att sätta sig i bilen igen och köra in till stan. Lillebror Kenny var på väg med tågbussen från Emmaboda/Värnamo och jag fick skynda mig för att hinna fram i tid.

Vad passar bättre en solig dag än en glass på Glassiären?

Vi tog oss till torget och köpte varsin gigatisk glass, min innehöll Lakrits / Blåbär och Kenny tog Banan-Choklad/Persiko-Hallon. Mums...!


Sen handlade vi lite på vägen hem och landade på Hiet någon gång under eftermiddagen. Då gick solen i moln... vi hade handlat för att grilla men det gick inte att grilla i det vädret! Det öste ner och åskan mullrade över våra huvuden. Vad skulle vi då hitta på att äta?

Pizza fick det bli... det är ju trots allt semester : )


Jag och Kenny kastade oss ut i bilen och innan vi körde till Pizzerian så svände vi förbi stallet och jag tog in hästarna. Ingen ville frivilligt gå mot regnet, Ture ville BACKA in!! Tillslut var båda under tak och vi var alla tre helt genomsura.

Hämtade Pizzorna och det smakade så gott när jag väl hade fått av mig allt blött.

Kvällen flöt på framför TV medans regnet smattrade mot rutan.


Dagens aktiviteter har gått i snickarens tecken. Vi har tillverkat en grind och satt upp staket mot E22an så att hundarna kan vara lösa. Med hjälp av byggproffset Roger fick vi till en regäl och stabil grind. Slog ner en stolpe och skruvade upp två hästskor som upphängning och det blev kanonbra!!
Hundarna blev så glada! Nu kan dom busa och springa som dom vill... ja på framsidan i alla fall : )


Tog med lillebror (ja han är ju inte så liten längre. Har hört talas om han han både övningskör och snart fyller 18) till stallet. Idag var det betydligt svalare i luften och vi spände för Latin för en tur.

Det visade sig bli en spännande tur med både mopeder, galna fyrhjulingar och gubbar med grästrimmers, men vi överlevde allt och Latin var jättefin idag! Han hade sån taktfast trav och ryggen riktigt gungade fram.
Det är bra när man sitter bakom och kan se precis hur han rör sig.



Efter turen fick han gå ut i hagen en stund till, behöver ju inte stå i stallet när det är fint väder.

Grillningen tog vi idag istället. En flinta stek och kyckling filé med sallad och grill-potatissallad. Gott gotti gott gott!!

Vi hann precis äta klart.... sen kom regnet igen!!


I morgon ska vi sätta staket igen, fast häststaket ; )


 
 
ylle

ylle

6 juli 2009 20:26

Kul för Xera!
Visst är det härligt att köra sin häst!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

6 juli 2009 23:35

Ja, det är härligt!!
Å Latin gillar ju det såååå mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards