Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Harry Houdini...

Av Natalja - 17 februari 2010 22:41

.... är numera bara på plats två på listan över utbrytarkungar.

Latin leder ligan för tillfället och fortsätter han så här kommer han att bli inburad i boxen tills det blir vår   

Till skillnad från Houdini anväder sig Latin inte av några trolleritrix, nej han manglar staket och stolpar som en STRIKE på bowlingbanan!


Han och hans följeslagare fick gå in redan vid lunch eftersom staketet redan då liknade kaffeved. Jag funderar på att sätta mig i en snödriva en dag och iakta djuren. Vad pysslar han med??

Det är ström på tråden, han får frukost och lunch ute och idag kan han inte ens skylla på oväder   


Nytt inför morgondagen är att det står en styck halmbale i hagen om det nu är matbrist som gör att han går igenom staketet. Annars får jag helt enkelt ta med honom till jobbet... det finns ju många som tar med sig sina hundar till sin arbetsplats   


Eftersom mr Tino stått inne hela halva dagen var han rätt så varm i pälsen redan när jag kom. Jag gjorde honom iordning för ett pass på banan.

Tog det vanliga bettet med remontnosgrimma och fusk-snöret (gramanen)

Bella och Matten följde med och vi började med att skritta en sväng längst vägen.


Väl uppe på banan red jag ett varv först i skritt sen började jag trava med korta intervaller. Det gick inte så bra att följa vårat upptrampade spår, det var knöligt och halkigt så vi red i djupsnön istället.


Travade hit och lite dit... skrittade ett par steg och fattade galopp. Varierade tempo och form, gångarter och ställning. Upptäckte att han tyckte det var jättejobbigt att galoppera i form. Traven var jättetrevlig och han kändes mycket jämn och fin i kroppen. Fick jobba lite i galoppen, satte mig djupt i sadeln och lutade mig lite lätt tillbaka. Då fick jag ihop honom och han fick en luftig bra galopp. Traven efteråt var ännu finare   


Jag såg i skuggan att han gick i en bra form och lyfte högt på knäna.

Passade på att rida lite öppna längst långsidorna, det var jobbigt tyckte Latin men ack så nyttigt. Helt plötsligt lossnade han helt i sidorna och han kändes 2 meter kortare!!

Då avslutade jag innan han (vi) blev för trötta.

Skrittade en sväng på vägen så hans ben fick vila lite från snön.


Efter ridningen var det bara mockningen kvar å trots att han är ganska duktig på att skita på hög (inget man skriver i sitt CV kanske   ) så var det mycket att ta ut! Det märks när dom har stått inne lite för mycket...


Håll nu tummarna att Latin stannar på RÄTT sida av staketet i morgon!


  

 
 
Aramis

Aramis

18 februari 2010 22:36

MEN! UtbrytarLatin!!! Jag tror helt enkelt att han är dödstrött på snön och bara vill rymma till Thailand eller något annat varmt ställe :) Underbart att det gick så fint idag! Sååå härligt med sådana pass!! Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

20 februari 2010 16:23

Aramis: Aha! Är det dit han är på väg? Kan han inte säga det istället för att springa igenom staketet : /
Ja fler såna ridpass vill vi ha!!! Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards