Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Fötter i största allmänhet

Av Natalja - 19 maj 2010 23:11

Först var det focus på fyra fötter, två med svarta låååånga strumpor och två med lite kortare vita sockor. Eller ja... de var inte så vita för att flodhästen verkar ha hittat ett träskhål och hade ju naturligtvis geggat ner sig lagomt tills hovis kom.


Latin fick ha grimman med den starkare magneten när han skos. Inte för att han är jobbig och dum utan för att göra honom avslappnad och inte lika irriterad när hovis bankar på skorna. Det ser lite roligt ut, Latin hänger med huvudet i uppbindningsgrimskaften som om han sov, men så fort Bengt slår på städet blir han jättearg, stryker öronen bakåt och hugger nästan i luften. När det är tyst igen, somnar Latin om. Oljudet måste göra ont i honom på något sätt.

Som jag har skrivit tidigare, Erlichias hästar kan bli känsliga för ljud och ljus. Det visar Latin tydligt, inte minst när det handlar om nyårsraketer.


Han fick nya fina skor av senaste modellen. Tycker att designern har varit ganska enformig de senaste åren. Tänk om våra skor alltid såg likadana ut   


Eftersom jag körde till stallet direkt efter jobbet och mockade under tiden Latin skoddes så kom jag hem tidigt. Då fokuserade jag iställer på mina egna fötter... eller ja. den vänstra i alla fall.

Jag köpte ju Back on Tracks vristskydd den 8 maj. Det står på förpackningen hur man bör vänja in produkten. Det gjorde jag de första 3 dagarna, sen dess har jag haft den när jag har varit hemma och under natten. Jag har alltså inte använt den "in action" tex när jag rider eller är ute och går.

Det står att man bör vänta minst 20 dagar innan man gör en utverdering men jag tar en kort koll så här i första halvlek.


Kan inte skryta med några stora förändringar men lite bättring känner jag allt!

Tycker att blåmärket på utsidan börjar försvinna och ärret på insidan har fått tillbaka mer och mer känsel. Framför allt så är vristen mindre, den är inte helt smal och fin och det vet jag inte om den någonsin kommer att bli.


Så här ser i alla fall foten ut idag (varning för er som ogillar denna kroppsdel)


Utsidan med det ett år gamla blåmärket.

  


Den snygga ärrade insidan.

  


Bonus är den torra hälen... skulle kanske låna Latins "Lypsyl"   


Å så här fin blir den inbäddad i keramiskt tyg från kina!

  

Bonus på denna bild är det härligt håriga benet, snart dags för sommarklippningen   


När jag ändå hade kameran framme och lekte så fotade jag framsidan också.

Kanske mest för att visa att jag är BLOND igen   


  


Återkommer längre fram med mer BoT rapporter

 
 
Ingen bild

Kenny

20 maj 2010 16:43

Du är alltid blond! Även om du är brunett :P

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

20 maj 2010 21:24

Vilken trevlig bror du har Natalja :o) SSSssssss...

Du passar sannerligen i ditt blonda hår! Härligt ljus i den där bilden! Hi hi - vi ligger verkligen perfekt i tajming när det gäller dojjbyte... Synd dock att jag inte syftar på våra egna dojor, tänk om en annan fick nya skor så ofta :o) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

20 maj 2010 22:58

Kenny: Ha ha, vet du en sak Lillebror... Du är ju också blond ; ) så det så!!

Aramis: Visst är han!! Vill du ha honom? he he
Tack snälla, jag tänkte vara blond ett tag nu : )

Oj ja!! Tänk vilka fina skor vi kunde haft om vi fått nya för 1000 spänn varannan månad : P
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards