Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Knådad!

Av Natalja - 8 mars 2012 16:06

För någon vecka sen fick jag en snilleblixt. Det är inte ofta men när de väl kommer måste man ta vara på dom  

En kompis (Maria) väninna (Frida) utbildar sig till Hästmassageterapeut. Visst hade Latin varit den perfekta försökskaninen för någon som håller på att lära sig allt om muskler, leder och sånt.

Det finns väl ingen häst i världen som är så välknådad som han  

Han talar om vad han tycker om det och dessutom har jag ju svart på vitt vad som är knasigt med hans kropp.

Jag ställde frågan till Frida och hon nappade direkt.


Idag kom både Maria och Frida på besök. Latin stod på logen redo för en genomgång.

Vovven Barbro fick också hänga med.


 


Jag berättade bara lite kort om Latin utan att avslöja hans krämpor för mycket. Sen fick Frida känna och klämma igenom denna håriga gamla häst. Gissa om han gillade det?











Han gillade det JÄÄÄÄÄÄTTEmycket  


   


Samtidigt bara ett par meter därifrån....






  

Oj va roligt det var att busa när man fick ha grimmorna på sig!! Till slut såg lilla Jojje så lidande ut av att bli fasthållen av Walle att jag fick gå ut och ta av dom grimmorna.


 


Men det tog inte många minuter innan de var igång och busade igen. De fick hålla sig utanför logen när Frida höll på med Latin. Jag tror inte vi hade fått en lugn stund där inne med de där två busfröna annars.


När hela Tiinen var genomknådad fick han gå ut ur hagen och visade både skritt och trav, rakt fram och på mindre volt. Han var för dagen väldigt knackig (höger fram) och stel bak.

Jag avslöjade fortfarande ingenting om hans sjukjournal utan Frida ska få åka hem och fundera.

Tanken är att hon om några veckor ska känna på honom igen, då är han förhoppningsvis mer igång och musklerna kommer att kännas på ett annat vis.

Jag tror och hoppas att hon kommer att ha väldigt stor nytta av detta plus att Latin bara mår bra av att deltaga.


Återkommer i ärendet   



  

 
 
Torill

Torill

9 mars 2012 09:18

Nämen, knackig fram? stel bak? :-O :-O blir han så av massage eller vad felar?

http://stallveckholm.wordpress.com

 
Ingen bild

Natalja

9 mars 2012 17:04

Torill: Läs bloggens presentation så får du den korta versionen.
Vill du ha den långa varianten får du läsa igen HELA bloggen ; )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards