Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Skit prat!

Av Natalja - 15 mars 2012 19:10

70 % av hästeriet består av mockning.

90 % av småbarnstiden fylls av blöjbyte

Inte konstigt att det är SKITkul att vara hästägande småbarnsmamma  


Eftersom värmen stiger och våren är så gott som här, kommer gräset strax börja växa.

Då är det bra om det inte finns något ivägen.

Jag tog grep och skottkärra och gav mig upp till sommarhagen.

Där finns eller ja, fanns spår efter hästarnas snöbus.

Många bajshögar och hö utspritt.

Simsalabim så var skiten borta och höet ihop räfsat.


   


Nu kan gräset grönska precis när det vill   


Det blev en ridtur också. Fast den höll på att bli inställd....

När jag mockar och ger hästarna kraftfoder har jag mina röda fina stövlar, men när jag rider har jag mina ridskor och shortchaps. Inget man frivilligt kliver ut i geggan med  


   


Komsi komsi lilla Latin!! Nä, han ville inte komma. Jag hade detta på känn så jag hade lite kraftfoder i fickan, men det lurade inte Latin. Suck, jag tänkte nästan gå tillbaka och hämta en hink.... men då kom istället lilla Walle!!!

Duktig pojk! Han fick smaka och det gjorde naturligtvis Latin avundsjuk. Min bruna mammut plaskade rätt igenom geggpölen och fram till sin matte.

Jag fångade djuret och lyckades ta ut honom ur hagen utan att få med den lille grå.


Vi tog samma runda som i tisdags, fast baklänges. Nääää, vi backade inte runt utan tod den från andra hållet.
Han var pigg och nästan lite busig. Hoppade till för en kvist. Spanade på en läskig sten osv...
Traven var lite framtung men de få galoppsprången vi tog kändes väldigt fina.
På vägen hem gjorde jag ett försök att få honom lite loss i sidorna. Det blev lite öppna i båda sidorna och det gav bra resultat. Han kändes mycket bättre redan efter ett par gånger. Åh va roligt det är att rida på riktigt igen!!!

Hemma igen. Visst ser han rätt nöjd ut!

 

Skäggiga mannen!!

Det var så pass kallt idag plus att det blev mest skritt så denna gången blev det ingen krullig päls alls.
Borstade av pojken och släppte ut honom igen.

Vet inte vad han sa till Walle men jag misstänker att han sa något dumt  

   

Bläääääk för ridturer!!
Jag fick övertyga Walle att det inte alls är bläk att bära omkring på en tvåbent. Han lyssnade med stora öron och jag tror att han lyssnade på mig. Vi får väl se vad han tycker om det sen om ett par år.

 

Måste ju bara lägga in en liten film på Theo-Plutt. Han pratat och gör "prutt-ljud" dagarna långa  


   

Sötlöken   


 
 
Maria

Maria

15 mars 2012 23:23

Visst är dom =) Jag tror att han det rätt bra med farbror Greven!

http://zirrit.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards