Direktlänk till inlägg 9 april 2012

Måndag som söndag

Av Natalja - 9 april 2012 21:42

Jag har trott hela dagen att det är söndag!!

Tokigt det blir med röda dagar och ledighet (trots att jag är "ledig" hela tiden   


Hästarna har roat sig med att leta ekollon hela långa dagen.

Veterinären sa att det inte var någon fara om de åt en del så länge de får annan mat och inte sätter i sig kilovis av de. Jag är inte så orolig över att de ska äta för många, däremot har det varit en skräphög i ena änden av hagen och vi har plockat bort hur mycket gammalt skrot och glas som helst. Nu när hästarna går där och bökar så hittar de mer farliga saker. Det blev att jag också fick gå och böka efter vassa föremål och jag hoppas verkligen att jag fått bort allt nu. Vill inte hitta någon av pojkarna med trasig näsa eller med bara tre ben.


Hur som helst, efter en stunds frosseri såg de ganska nöjda ut.

De placerade sig så de höll vakt år var sitt håll.


 


Jojje ser väldigt liten ut i denna stora hage  


    


När jag gick runt hönshuset fick jag denna vyn istället.... Kolla Latin fölar!!


  


Hi hi!!

Jag sparade Latin idag och åkte istället ut till Malin och Bella i Jämjö.

Det blåste kallt idag och Bella var laddad till tusen.

Hon svävade omkring på banan med höga knälyft och en tjusig svanhals.




Det bästa man kan göra då är att börja rida henne! 

Sätter man lite tryck i henne så börjar hon jobba med de där vita bakbenen på rätt sätt.  


 


När jag fått lite mer kontroll på damen, var hon väldigt ridbar!! Jag kunde rida med millimeter fina hjälper och hon svarade fin fint! Däremot hade jag ingen kontroll på min pösiga kropp!! Hum... hinner jag få ordning på den inom en vecka??






Vi tänjde lite på traven.. synd bara att jag har så svårt att sitta ner i den farten.


 


Sen avslutade vi dagens träningsritt med en riktigt trevlig trav  

(kolla, jag lyckas ju till o med sitta ner!!)


 


Duktig liten Bella!! Hon fick trava av sig under lättridning och jag fick vila sidofläsket.


 


Det var allt för denna gången.

Hoppas ni haft en riktigt härlig påsk med god mat och skön ledighet.
I morgon börjar vardagen igen   


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards